حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403

آتش‌سوزی در تانکر سوخت رسان مهار شد

آتش‌سوزی در تانکر سوخت رسان مهار شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی گفت: با سرعت عمل آتش‌نشانان و همچنین هماهنگی بالای تیم‌های عملیاتی، امدادی و انتظامی آتش به طور کامل مهار شد.

 به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی«رهیاب»؛ مهدی خادمی اظهار کرد: ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه ظهر امروز نشت شدید تانکر سوخت‌رسان با ظرفیت ۳۶ هزار لیتر در مسیر کمربندی اصلی اندیمشک، حدفاصل میدان بسیج تا میدان آزادگان به سامانه ۱۲۵ این آتش‌نشانی، اعلام شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت بسیار زیاد موضوع، ۹ دستگاه آتش‌خاموش‌کن سنگین و بیش از ۲۰ آتش‌نشان از سه ایستگاه اندیمشک، راه‌آهن و سبزآب به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ادامه داد: نشت شدید مایع به‌ شدت قابل‌ اشتعال، شیب‌دار بودن منطقه، فعالیت کارگاه‌های صافکاری و جوشکاری و قرارگرفتن در مسیر ترانزیتی از جمله عواملی بود که هر لحظه احتمال وقوع آتش‌سوزی گسترده و گسترش آن در سطح وسیع وجود داشت.

 وی گفت: با عملیات مشترک آتش‌نشانان و تمام تیم‌های امدادی، عملیاتی و انتظامی حاضر در محل این حادثه، پس از ایمن‌سازی منطقه، هدایت مایع جاری به محل ایمن با سرعت انجام و مایع قابل‌ اشتعال باقی‌مانده در داخل تانکر حادثه‌دیده به طور کامل تخلیه و به خودرو حمل سوخت اعزامی شرکت نفت منتقل شد.

 خادمی ادامه داد: خوشبختانه با سرعت عمل آتش‌نشانان و همچنین هماهنگی بالای تیم‌های عملیاتی، امدادی و انتظامی مستقر در محل حادثه، این عملیات پس از چهار ساعت تلاش، بدون هیچ‌گونه آتش‌سوزی به طور کامل انجام شد.

 وی با بیان اینکه علت بروز این حادثه توسط کارشناسان آتش‌نشانی در حال بررسی است، گفت: در صورتی‌ که این ماده به‌ شدت قابل‌ اشتعال، که در سطح وسیعی از منطقه جاری شده بود به هر دلیل دچار آتش‌سوزی می‌شد، می‌توانست به آتش‌سوزی بسیار گسترده و یک فاجعه بزرگ تبدیل شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از