حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
جهاد سازندگی در بهبهان؛

آرزوهای کوچکی که بزرگ شمرده می‌شوند

آرزوهای کوچکی که بزرگ شمرده می‌شوند

اقدامات جهادی در مناطق محروم کاهش تبعیض طبقاتی، زنده کردن امید در قلب محرومان و جاری شدن لبخند رضایت بر چهره نیازمندان را به دنبال دارد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و تدابیر امامین انقلاب، نگاه ویژه به محرومیت‌ها و مناطق محروم کشور بوده که نقطه عطف و امید‌آفرینی در مسیر تحقق اهداف آن به شمار می‌آید و امروز ثمره این نگاه، تکثیر گروه‌های جهادی از جنس مردم است که فارغ از هیاهوی رسانه‌ای و تبلیغات آن‌چنانی، امید و کرامت را به ملت هدیه می‌دهند.

شهرستان بهبهان یکی از مناطقی است که دستاوردهای بزرگی در حوزه محرومیت‌زدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از محدودیت‌ها و نیازهای اولیه در قالب گروه‌های جهادی بسیج داشته است به‌طوری‌که گروه‌های این شهرستان به دلیل ظرفیت‌ها و انگیزه‌های فراوان به دیگر نقاط استان نیز عزیمت می‌کنند و خالصانه به خدمت می‌پردازند به همین منظور به سراغ مدیران دو گروه جهادی و دارای سابقه شهرستان رفتیم و راجع به فعالیت‌ها و اقدامات به ثمر نشسته آن‌ها به گفتگو نشستیم.

فرخ دیانت در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ پیرامون اقدامات جهادی انجام شده در شهرستان بهبهان اظهار کرد: تاکنون ۲۶ پروژه عمرانی عام‌المنفعه در سطح مساجد، مدارس و اماکن روستاهای بهبهان انجام شده است.

وی افزود: بیست و ششمین پروژه انجام‌گرفته توسط این گروه احداث پنج واحد مسکونی و دیوارکشی، نماسازی بیرونی و همچنین پیرامونی، کاشی‌کاری و سرامیک سرویس‌های بهداشتی حسینیه ریحانه‌الحسین (ع) واقع در روستای سالارآباد بهبهان است.

مسئول گروه جهادی مهدی‌یاوران گفت: هدف و رسالت این گروه جهادی، کمک و خدمت‌رسانی به مردم نیازمند و آبادانی مناطق کم‌برخوردار است که دراین‌خصوص فعالیت‌های جهادی از قبیل تهیه بسته‌های معیشتی، کمک به ساخت حسینیه، مدارس، تکایا و مراکز مذهبی و به طور ویژه کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت و بی‌سرپرست انجام گرفته است.

دیانت بیان کرد: باتوجه‌به اینکه اغلب جهادگران این گروه از دانشجویان، کارمندان و کاسبان هستند، فعالیت آنان بیشتر در روزهای تعطیل انجام می‌شود و روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیرشان قابل‌ستایش است.

وی افزود: مبادرت تمام اقشار به‌خصوص جوانان بر این فعالیت‌ها علاوه بر اینکه احساس رضایت و شادی در آنان ایجاد می‌کند، باعث تقویت باورهای دینی در آن‌ها می‌شود و در نتیجه جامعه‌ای سالم با نسلی متعهد و مقید رقم خواهد خورد.

مسئول گروه جهادی مهدی‌یاوران ادامه داد: این فعالیت‌های خیرخواهانه تأثیر زیادی در زندگی بنده و جهادگران داشته است. با این فعالیت‌ها در میان افراد و مردمی قرار می‌گیریم که آنچه برای ما کوچک است، برای آن‌ها بزرگ و ارزشمند است و در همین حال، ساده زندگی می‌کنند و لذت می‌برند و به‌وضوح پیداست که این افراد چه روح بزرگی دارند.

دیانت بیان کرد: جامعه هدف این گروه جهادی مناطق محروم، دورافتاده و فقیرنشین شهرستان بهبهان و حومه هستند که ما این مناطق را تقسیم‌بندی کردیم و از حاشیه شهر تا دورترین نقاط کم‌برخوردار را خدمت‌رسانی می‌کنیم.

فرخ دیانت ابراز کرد: هدف و رسالت این گروه جهادی؛ کمک و خدمت‌رسانی به مردم نیازمند و آبادانی مناطق کم‌برخوردار است که در این خصوص فعالیت‌های جهادی از قبیل تهیه بسته‌های معیشتی، کمک به ساخت حسینیه، مدارس، تکایا و مراکز مذهبی و به طور ویژه کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت و بی سرپرست است.

در ادامه مصطفی غلامی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این مجموعه جهادی با هدف کمک به نیازمندان و خدمات‌رسانی به محرومین در سال ۱۳۸۰ تأسیس شد که از جمله فعالیت‌های آن توزیع بسته‌های معیشتی و به طور ویژه کمک به دانش‌آموزان بی‌سرپرست است.

مسئول گروه محبین امام عسکری (ع) با بیان اینکه گروه‌های جهادی نقش مهمی در تقویت اعتماد عمومی دارند، افزود: این مجموعه خیریه وابسته به هیچ نهادی نیست و توسط خیرین و کمک‌های مردمی اداره می‌شود و از اقدامات آن می‌توان به تأمین ۴۰ بسته معیشتی به‌صورت ماهانه برای خانواده‌های بی‌بضاعت و بی‌سرپرست اشاره کرد.

 روح‌الله قاسمی خشاب در گفتگو با خبرنگار«رهیاب»؛ فعالیت‌های گروه‌های جهادی را زمینه‌ساز تحقق عدالت و پیشرفت و آبادانی کشور دانست و اظهار کرد: این‌گونه فعالیت‌ها نه‌تنها سبب شادی دل محرومان می‌شود؛ بلکه نورانیت زندگی جهادگران است و رضایت الهی را در پی دارد.

 وی پیرامون اقدامات عمرانی گروه‌های جهادی این شهرستان، افزود: با پیگیری‌ها و بررسی‌های انجام‌گرفته در این حوزه و با تلاش گروه‌های جهادی خانه‌های محرومان و افراد بی‌بضاعت مورد ساخت‌وساز، بازسازی و تعمیر قرار گرفت که این‌گونه خدمات جهادی در بهبهان هم‌چنان با جدیت ادامه دارد.

 فرمانده ناحیه سپاه بهبهان گفت: مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی و آحاد مردم در فعالیت‌های جهادی موجب پیشبرد آرمان‌های انقلاب و کاهش تبعیض طبقاتی بین افراد جامعه می‌شود و شیرینی لبخند رضایت بر چهره محرومان و افراد کم‌برخوردار را به دنبال دارد.

 انتهای خبر/

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از