حالت تاریک
یکشنبه, 01 مهر 1403
مدیرکل راهداری جاده‌ای خوزستان خبر داد:

اجرای پویش همراهان سفر نوروز ۱۴۰۳ در خوزستان

اجرای پویش همراهان سفر نوروز ۱۴۰۳ در خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: پویش همراهان سفر نوروز ۱۴۰۳ با نام چشم به راهیم در استان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی راهداری؛ محمد جولانژاد اظهار کرد: پویش همراهان سفر نوروز ۱۴۰۳ با نام چشم به راهیم از شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۳ فروردین سال آینده در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی کارون واقع در کیلومتر ۶ محور اهواز - بندر امام خمینی (ره) (آزادراه خلیج فارس) اجرا می‌شود.

 وی هدف از اجرای این پویش را ارتقا ایمنی سفر و کاهش حداکثری آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای دانست و افزود: کمک به افزایش ایمنی سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان از خودروهای شخصی و حمل‌ونقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر باهدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در طول سفر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و نوروز، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص فرهنگ ایمنی و فرهنگ درست رانندگی و به‌کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای از مهم‌ترین اهداف این پویش است. 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه ۶۱ مجتمع خدماتی رفاهی در سطح محورهای استان فعال است، گفت: ۱۵ دقیقه استراحت در ازای هر دو ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از حوادث جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع‌های خدمات رفاهی و ایستگاه‌های اجرای طرح پویش همراهان سفر است.

جولانژاد بیان کرد: پویش همراهان سفر ایمن با روش‌های گوناگون و با استفاده از قابلیت‌های مختلف رشته‌های هنری و به‌کارگیری هنر موسیقی بومی محلی، سعی دارد آموزش و افزایش دانش عمومی نسبت به فرهنگ صحیح رانندگی را ارتقا دهد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از