حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403

مدیریت مصرف برق برای عبور از پیک گرما

مدیریت مصرف برق برای عبور از پیک گرما

مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با توجه به استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای بالاتر از ۴۸ درجه، اوج مصرف شبکه برق به دلیل استفاده از بار سرمایشی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره شرکت برق منطقه‌ای خوزستان؛ سید حجت‌الله موسوی اظهار کرد: با توجه به استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای بالاتر از ۴۸ درجه، اوج مصرف شبکه برق به دلیل استفاده از بار سرمایشی افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: اوج مصرف شبکه برق خوزستان در روز جمعه «۱۱ خرداد» با مصرف ۸ هزار و ۳۸۹ مگاوات نسبت به ۷ هزار و ۴۷۸ مگاوات مدت مشابه در سال قبل ۱۲/۸ درصد رشد داشته است.

مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه مشترکان مصرف برق خود را مدیریت کنند ادامه داد: مشترکین با کاهش مصرف می‌توانند علاوه بر کمک به حفظ پایداری شبکه برق، از پاداش‌هایی که شرکت توانیر برای این موضوع اختصاص داده است بهره‌مند شوند.

موسوی بیان کرد: بر اساس مشوق‌های وزارت نیرو و شرکت توانیر، مشترکان با کاهش مصرف برق خود می‌توانند علاوه بر رایگان شدن قبض برق مصرفی؛ مانند سال گذشته، از جوایز ارزنده صدها خودرو اتوماتیک، لوازم‌خانگی و میلیون‌ها جوایز دیگر نیز بهره‌مند شوند.

وی با قدردانی از همراهی شهروندان خوزستانی در مدیریت و کاهش مصرف برق در سال گذشته عنوان کرد: مشترکان می‌توانند با نصب نرم‌افزار کاربردی BA-ENERGY.IR بر روی گوشی هوشمند خود در جریان عملکرد این پویش و بهره‌مندی از جوایز ارزنده آن قرار بگیرند.

انرژی مصرفی شبکه برق استان در دوماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ برابر با ۶ هزار و ۴۶۷ گیگاوات ساعت بوده که نشان‌دهنده حدود ۸ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تأمین و انتقال برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از