حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
مدیرکل شبکه جهانی الاهواز درگفتگو با «رهیاب»؛

آیت الله موسوی جزایری افتخار خوزستان است

آیت الله موسوی جزایری افتخار خوزستان است

مدیرکل شبکه جهانی الاهواز گفت: آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، عالم و مجاهد بزرگ خوزستانی است که عمر خویش را در خدمت اسلام و انقلاب صرف کرد و ما به این عالم بزرگ افتخار می‌کنیم.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ در این روزها آئین نکوداشت بیش از نیم‌قرن مجاهدت فقیه بزرگوار آیت‌الله موسوی جزایری در حال برگزاری است بسیاری از بزرگان برای قدردانی و سال‌ها مجاهدت و خدمات ارزشمند آیت‌الله موسوی جزایری در استان خوزستان به دیدار وی می‌روند.

  این عالم فرهیخته علاوه بر مجاهدت‌های فراوان در دوران انقلاب و دفاع مقدس در کربلا و نجف اشرف نیز خدمات ارزنده فرهنگی و علمی را در کارنامه درخشان خود دارد؛ ازاین‌رو بزرگان و شیوخ عراق نیز قدردان این عالم بزرگ هستند.

  حجت‌الاسلام‌والمسلمین پیمان علی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» در این باره اظهار کرد: در آئین نکوداشت آیت‌الله موسوی جزایری بار دیگر ثابت شد که استان قهرمان‌پرور خوزستان همیشه تاریخ مردان پرافتخار و شخصیت‌های بزرگی داشته است.

  وی خوزستان را سرزمین فرصت‌ها، منابع و ظرفیت‌ها دانست و افزود: دیگر استان‌ها، خوزستان را به ظرفیت‌های مادی چون نفت، گاز، آب، زمین و معادن می‌شناسند؛ اما در کنار این دارایی‌ها از موهبت الهی نیز برخوردار است.

  مدیرکل شبکه جهانی الاهواز گفت: خداوند منابع انسانی و مادی غنی در طول تاریخ به خوزستان عنایت کرده و استانی است که چهره‌های بزرگی را به دنیای اسلام و جهان تشیع معرفی کرده است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌نژاد بیان کرد: در کارنامه پیش و پس از انقلاب آیت‌الله جزایری مبارزه و هدایت‌های سیاسی بسیاری ثبت شده است. از فعالیت‌هایی که در کارنامه مبارزاتی آیت الله موسوی جزایری می‌درخشد حضور فعال وی در راهپیمایی‌های انقلابی و شرکت در مبارزات ضد رژیم شاهنشاهی است.

  مدیرکل شبکه جهانی الاهواز با اشاره به سخنان نماینده ولی خوزستان مبنی بر اینکه آیت‌الله جزایری بیش از نیم‌قرن منشأ خیرات و برکات برای این نظام اسلامی بوده است؛ ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز، نقش آیت الله جزایری در جبهه‌های جنگ بسیار پررنگ بوده و یکی از فعال‌ترین امامان جمعه از این حیث به شمار می‌رفت. وی در ستاد پشتیبانی جنگ در استان‌ها و شورای‌عالی آن در کشور که به تأیید امام خمینی (ره) رسیده بود نیز فعالیت داشت.

 وی با بیان اینکه این استاد عزیز یار امام و رهبری بود؛ عنوان کرد: آیت‌الله موسوی جزایری این استان را با تمام سختی‌های جنگ رها نکرد و منزل خود را پایگاه انقلاب تبدیل کرد.

  حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌نژاد عنوان کرد: حضور بی‌سابقه مردم خوزستان در تجلیل از نیم‌قرن مجاهدت این عالم بزرگ نشان‌دهنده این است که مردم خوزستان دارای بصیرت، قدرشناس علما و خادمین خود بوده‌اند و این یک دستاورد بزرگ برای استان خوزستان است از حضور بی‌سابقه مردم تشکر می‌کنیم.

  وی با بیان اینکه آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، عالم و مجاهد بزرگ خوزستانی است که عمر خویش را در خدمت اسلام و انقلاب صرف کرد، گفت: حضور گرم و استقبال مردم از جای‌جای نقاط خوزستان در این بزرگداشت حماسه‌ای بی‌نظیر است.

  مدیرکل شبکه جهانی الاهواز گفت: بزرگان عشایر از عراق و کشورهای همسایه محبت خود را با حضوریافتن در این آئین نشان دادند که نشان از معرفت بالای آن‌ها و داشتن ارتباط موفقیت‌آمیز این مرد بزرگ با شیعیان عراق است.

  وی عنوان کرد: آیت‌الله جزایری این فقیه مجاهد به سیادتش، علمش، فقاهتش و زحمات زیادی که در طول این نیم‌قرن برای استان خوزستان کشید و اقدامات بزرگی در زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس انجام دادند که از جمله تربیت هزاران شاگرد، ائمه جماعت، نخبه‌پروری و مدیران مدارس بود.

  وی از دیگر دستاوردهای این فقیه و استاد بزرگوار را ساختن حوزه علمیه و دانشگاه دانست و گفت: آیت‌الله جزایری تأسیس حوزه جدید به نام مدرسه الامام الخمینی (ره)، تجدید بنای حوزه علمیه اهواز، تأسیس حوزه علمیه خواهران و مکتب الزهرا (س)، تأسیس حوزه علمیه بقیةالله (عج) برای درس خارج فقه، ایجاد مرکزی برای پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، تأسیس کتابخانه، تأسیس مرکز حل اختلافات عشایری، تأسیس کانون مقدس خانواده برای حل اختلافات خانوادگی، تأسیس دانشگاه غیرانتفاعی امیرالمؤمنین (ع) و راه‌اندازی شبکه جهانی الاهواز را در کارنامه درخشان خود دارد و ما به این فقیه بزرگ و ستاره درخشان خوزستان و ایران و جهان اسلام افتخار می‌کنیم.

مدیرکل شبکه جهانی الاهواز گفت: به انجمن مفاخر این نوید را می‌دهیم، در پایان سال جاری کنگره بزرگداشت این استاد بزرگوار با تجلیل از مقام علمی و آثار مختلف آن و الگوگیری از شخصیت برجسته آیت‌الله جزایری در قم با حضور علما و مراجع بزرگ برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از