حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
تجهیز مساجد و خانه‌های قرآنی در خوزستان؛

تجهیزات قرآنی در اختیار مساجد قرار گرفت

تجهیزات قرآنی در اختیار مساجد قرار گرفت

مراسم رونمایی و اهدای تجهیزات ۷۲ مسجد و خانه قرآنی در استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ آیین رونمایی از تجهیزات ۷۲ مسجد و خانه قرآنی خوزستان امروز دوشنبه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان در محل دارالقرآن کریم اهواز برگزار شد و به طور نمادین تجهیزات قرآنی در اختیار برخی از مساجد استان قرار گرفت.
 در این طرح، مساجدی که کار ویژه آموزش قرآن‌کریم و برگزاری محافل قرآنی را عهده‌دار هستند مورد حمایت قرار گرفته و امکاناتی از قبیل کرسی تلاوت، صندلی‌های تحصیل قرآن، کتب مفاتیح، نهج‌البلاغه و تفسیر قرآن و همچنین لپ‌تاپ، ویدئو پروژکتور، رایانه، و سیستم‌های صوتی و تصویری به این مساجد اهدا شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعید حردانیان، اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، مساجد باید به پایگاه‌های قرآنی تبدیل شده و ارتباط خوبی بین مساجد برقرار شود که در این راستا برگزاری مسابقات قرآنی در اهواز و به‌زودی در سطح استان در اولویت قرار گرفت.
وی با اشاره به تجهیز مساجد برای برگزاری کرسی تلاوت و تفسیر قرآن افزود: همه مساجد باید به پایگاه‌های قرآنی تبدیل و جلسات قرآنی به‌سادگی و با حضور مردم برگزار شود تا تمایل به خواندن قرآن در بین مردم افزایش یابد.

 رئیس مرکز دارالقرآن کریم خوزستان گفت: اهدای بسته کامل تجهیزات قرآنی برای هر مسجد میسر نشد، اما با این وجود انتظار می‌رود که مراکز قرآنی، فعالیت خود را پرشورتر و پردامنه‌تر از قبل ادامه دهند و مساجد استان نسبت به برگزاری جلسات آموزش قرآن، اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از