حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
مدیرعامل شرکت توانیر مطرح کرد:

تدابیر وزارت نیرو برای گذر از پیک تابستان

تدابیر وزارت نیرو برای گذر از پیک تابستان

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: امسال وزارت نیرو یک‌صد و ۸۰ برنامه عملیاتی برای گذر از پیک تابستان ۱۴۰۳ تدوین کرده است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ مصطفی رجبی مشهدی امروز دوشنبه در نشست تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز در ستاد مرکزی این شرکت، اظهار کرد: بخشی از این برنامه مربوط به توسعه ظرفیت نیروگاهی معادل افزایش حدود ۹ هزار مگاوات نیروگاه به ظرفیت تولید برق کشور از ابتدای دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از این برنامه‌ها به شبکه‌های برق ارتباط دارد، افزود: امسال ۷۷ طرح در حوزه خط و انتقال پست‌های نیروی برق پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: بخش عمده‌ای از طرح‌های تدوین شده در حوزه انرژی مربوط به طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف در مناطق گرمسیری به‌ویژه در استان خوزستان است که سال گذشته همکاری بسیار خوب مشترکان برق، شاهد توقف رشد مصرف برق بودیم.

رجبی مشهدی بیان کرد: امسال در پویش «با انرژی» علاوه بر دریافت پاداش صرفه‌جویی مصرف برق در بخش برق خانگی و تجاری که شهروندان می‌توانستند با کاهش مصرف برق قبض خود را رایگان کنند، امکان برخورداری از جوایز نفیس مشخص‌شده در این حوزه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مؤثر در کاهش مصرف برق استفاده صحیح از کولرهای گازی در مناطق گرمسیر است ادامه داد: شهروندان می‌توانند با خاموش کردن و تنظیمات کولر در کاهش مصرف انرژی به صنعت برق کمک بزرگی کنند و از این پاداش نیز برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت توانیر عنوان کرد: تبلیغاتی در حوزه دریافت پاداش صرفه‌جویی از ابتدای اردیبهشت امسال انجام شده که منجر به مشارکت حداکثری مردم خواهد شد.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از