حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان مطرح کرد:

تربیت و معیشت دغدغه اصلی معلمان

تربیت و معیشت دغدغه اصلی معلمان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: آموزش و تربیت دانش‌آموزان در کنار معیشت معلمان سه جزء مرتبط با هم هستند که برای دستیابی به بهترین سطح آن‌ها نیاز به برنامه‌ریزی‌های مؤثر و کاربردی هست.

مریم مراد اسکندری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» اظهار کرد: این سخن را  بارها از بزرگان شنیده‌ایم و سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم که مقام و منزلت معلم کمتر از جایگاه انبیا الهی نیست. همچنین وصف‌العینی است که معلمان و مدرسان هدفشان همچون هدف انبیا انسان‌سازی است.

وی افزود: هر معلمی اگر بخواهد با حرف دلش پیش برود باید نسلی را پرورش دهد که زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف باشد. تک‌تک معلمان  با وظیفه خطیری که دارند قادر خواهند بود که یک شبکه راهبردی برای دولت بسازند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: معلمان می‌توانند جوانان، نوجوانان، کودکان و خردسالان را در مسیر  انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هدایت کنند هر چند که در این چندساله گهگاهی این رسالت خدشه‌دار شده و فرزندان ما شاید اندکی از انقلاب فاصله گرفته‌ باشند. 

وی افزود: در این میان علاوه بر نقش خانواده در تربیت نسل، معلمان نیز به واسطه چالش‌های موجود در رابطه با مشکلات کاری خود به‌ویژه در حوزه معیشتی دچار دلسردی شده‌اند.

مراد اسکندری با بیان اینکه در حال حاضر دولت رسیدگی‌های خوبی در حیطه آموزش‌وپرورش دارد، عنوان کرد: در حال حاضر دولت با جذب نیرو، ارتقاء حقوقی و با ایجاد رتبه‌بندی سعی کرده طبقاتی شدن دریافتی‌ معلمان را تا حدودی مرتفع کند. 

این مقام مسئول اضافه کرد: معلمان هم  برای بهترشدن وضعیت دریافتی و معیشت خود قطعاً سعی خواهند کرد در رتبه‌بندی، نمره بالاتر را در میان رقبای خود کسب نمایند و این امتیازاتی که قائل شده‌اند باعث می‌شود که بحث معیشت آن‌ها پوشش داده شود و اختلاف زیادی با کارکنان سایر دستگاه‌ها نداشته باشند.

وی بیان داشت: در اکثر کشورها بیشترین میزان دریافتی در میان حوزه تدریس متعلق به معلمان، کسانی که نسل آینده‌شان را پرورش می‌دهند، است؛ این در حالی است که در کشور ما عکس آن اتفاق می‌افتد و کمترین دریافتی‌ها به آن‌ها اختصاص یافته و این مسئله ایجاد یأس و دلسردی می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با تأکید بر اینکه معلمان دلسوز بسیاری داریم که پای اعتقاد قلبی خود ایستاده و در حال نسل‌پروری هستند ادامه داد: اگر سیاست‌های جدید دولت محقق شود تا معلمانی که دکترا را در دانشگاه‌ها پرورش می‌دهند، این قشر را در حوزه علمی و انسانی خاص ببینند، ظرفیت‌های آن‌ها را بشناسند، در حوزه معیشتی کمک‌حال آن‌ها باشند و درصد بیشتری نسبت به سایر سازمان‌ها دریافت کنند شاید خیلی از دلالان در حیطه کلاس‌های مجازی، تقویتی و... برچیده شود.

مراد اسکندری بیان کرد: در حال حاضر رغبت خانواده‌ها به سمت مدارس غیرانتفاعی و کم‌جمعیت بودن کلاس‌های درس بیشتر شده که برای آن‌ها بسیار هزینه‌بردار است. اگر معیشت معلمان در نظر گرفته شود، زائده‌ها و زاویه‌ها کنار می‌رود و قطعاً هزینه خانواده‌ها پایین می‌آید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از