حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
یادداشت؛

مبارک‌ترین پیوند در فروردین سال ۱۴۰۳

مبارک‌ترین پیوند در فروردین  سال ۱۴۰۳

پیوند سنت‌های دینی یعنی احیاء ماه بندگی و ارزش‌های لیالی قدر با آیین‌های ملی یعنی همان طریقت نو شدن و استقبال از فصل تازه طبیعت و گردش عید نوروز است که مبارک‌ترین پیوند و وصلت روحی و ایمانی است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب»؛ سید تاج‌الدین ایزدگشب فعال رسانه‌ای طی یادداشتی پیرامون تقارن بهار معنویت با بهار طبیعت پیوند سنت‌های دینی و آیین‌های ملی نوشت: بدون تردید یکی شگفتی‌های تحول در احوال قلوب بشر و تجدید فصول آفرینش همین تقارن بهار معنویت و بهار طبیعت است که لطف خداوند عالم به بندگان خاص خویش است.

 مهم‌تر از این قرینه شگفت‌انگیز، پیوند سنت‌های دینی یعنی احیاء ماه بندگی و ارزش‌های لیالی قدر با آئین‌های ملی یعنی همان طریقت نو شدن و استقبال از فصل تازه طبیعت و گردش عید نوروز است که مبارک‌ترین پیوند و وصلت روحی و ایمانی است.

 چه سالی بهتر از این که آغازش با بندگی خدا و پرهیز از گناه باشد و پایانش هم شروع آن، چه بهاری شده امسال که سفره هفت‌سینش با سفره افطار هم رنگ است و قرآن نقطه پیوند آن.

 خوش به حال بنده‌ای که خدا را بابت این لطف عظیم و رحمت واسعه شکرگزار باشد و در این دو بهار بی‌همتا خوشه‌های فیض و رحمت برچیند.

 به قول شاعر که می‌گوید:

 در ماه خدا که فصل ایمان باشد باید دل عاشقان گل‌افشان باشد

 فرمود که هر چیزی بهاری دارد ماه رمضان، بهار قرآن باشد

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از