حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
دادستان عمومی و انقلاب دزفول خبر داد:

جشن گلریزان آزادی زندانیان در دزفول

جشن گلریزان آزادی زندانیان در دزفول

دادستان عمومی و انقلاب دزفول گفت: هر سال با استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومان مالی کمک می‌شود.

 به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛ مهدی آماده در شامگاه گذشته  در حاشیه جشن گلریزان آزادی زندانیان در تالار طاووس دزفول در جمع با خبرنگار اظهار کرد: هر سال با استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومان مالی کمک می‌شود.

 وی با ارائه گزارشی از فعالیت انجمن حمایت از زندانیان شهرستان دزفول ادامه داد: ۵۱۰ خانواده زیر نظر انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان هستند.

 دادستان عمومی و انقلاب دزفول بیان کرد: امسال یک هزار رو ۷۴۶ بسته معیشتی بین خانواده‌های معیشتی توزیع و برای یک هزار و ۹۴۰ خانواده مستمری پرداخت شد.

 وی بازسازی دو خانه، انجام ۲۳ ویزیت و ۲۹ مورد تهیه اقلام پزشکی و دارویی در سال جاری را یادآور شد و افزود: ۲۱۰ بسته نوشت‌افزار، ۱۶ مورد لباس و ۱۳ مورد کالای اساسی بین خانواده‌های مددجویان توزیع و ۲ مورد کمک ودیعه مسکن پرداخت شده است.  

 آماده با اشاره به معرفی مددجویان به کارگروه امداد برای دریافت وام با درصد پایین گفت: وام به ارزش چهار میلیارد ریال از محل اعتبار انجمن حمایت از زندانیان پرداخت شده است.

 وی ۸۱ مورد سرکشی به خانواده‌های زندانیان در سال جاری را یادآور شد و ادامه داد: شرایط ملاقات مددجویان با خانواده زندانیان فراهم شده است.
 دادستان عمومی و انقلاب دزفول انجام پنج هزار و ۷۹۳ مورد مشاوره و ۶ هزار و ۲۰۰ مورد آموزش را یادآور شد و اعنوان کرد: ۴۴۹ جلد کتاب و مجله به مددجویان اهدا شده است.

 وی با اشاره به معرفی افراد برای قرارگرفتن زیرپوشش کمیته امداد، ۲۰ مورد برای دریافت وام خوداشتغالی و اهدای آب‌گرم‌کن و تلویزیون، رایانه و چاپگر به زندان دزفول افزود: با توجه به اجازه خیرین برای کمک به خانواده‌های زندانیان جرایم عمد، ۳۱ خانواده توسط انجمن حمایت از زندانیان و به همین تعداد توسط ستاد دیه به زندانیان کمک شد.

 آماده ایجاد اشتغال زندانیان در هسته داخلی زندان مانند فعالیت در فروشگاه، چرم‌دوزی، اغذیه سرا و... را یادآور شد و گفت: ۳۳ میلیارد ریال در جشن گلریزان سال گذشته جمع‌آوری شد که نشات گرفته از مهر و محبت و گشاده‌دستی خیران بوده است.

 وی با بیان اینکه هر سال یک‌بار جشن گلریزان آزادی زندانیان در دزفول برگزار می‌شود، آفرود: این کمک‌ها شامل کمک به خانواده‌های زندانیان در قالب بسته‌های معیشتی، وجوه نقد، اجاره و ودیعه مسکن، خرید لوازم منزل و دوره‌های آموزشی و تعمیراتی بود.

 دادستان عمومی و انقلاب دزفول بیان کرد: با توجه به رضایت خیران، علاوه بر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به خانواده‌های محکومان جرائم عمد نیز امسال برای نخستین‌بار کمک شد.

 وی ادامه داد: ستاد دیه شهرستان دزفول نیز بعد از مرکز استان راه‌اندازی شد که برای آزادسازی محکومان مالی جرائم غیرعمد تلاش می‌کند.

 آماده با اشاره به اینکه تعداد زندانیان زندان دزفول از استاندارد بالاتر است، گفت: زندانی به‌واسطه اعمال و رفتار خودش در زندان است؛ ولی فشار روحی روانی و معیشتی آن علاوه بر فرد زندانی به خانواده او نیز اعمال می‌شود.

خیران و نیکوکاران شهرستان دزفول در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد کمک‌های خود را اهدا کردند.

 نیکوکاران شهرستان دزفول در زمینه‌های مختلف از جمله مدرسه‌سازی، مسجدسازی و بهداشت و درمان در کشور زبانزد هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از