حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403

جمع‌آوری غیراصولی و غیربهداشتی پسماندهای عفونی اهواز

جمع‌آوری غیراصولی و غیربهداشتی پسماندهای عفونی اهواز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز از جمع‌آوری غیراصولی و غیربهداشتی پسماندهای عفونی مطب‌های پزشکان در این کلانشهر انتقاد کرد.

به گزارش رهیاب؛ محمود ثابت‌قدم، اظهارکرد: بیش از یک سال است پسماند‌های عفونی مطب‌های پزشکان اهواز که در مخازن شهری تخلیه می‌شوند، توسط ماشین‌آلات پسماند عادی شهری جمع‌آوری می‌شوند و این مساله ممکن است مشکلاتی برای کارگرانی که جمع‌آوری پسماند را انجام می‌دهند، ایجاد کند.

وی با اشاره فعالیت حدود ۳۰ تا ۴۰ کارگر زن در کارخانه پردازش پسماند و انجام تفکیک زباله اشاره کرد و افزود: گاه به صورت اشتباهی پسماند‌های عفونی وارد کارخانه می‌شوند و مشکلاتی برای کارگران ایجاد می‌کند.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز؛ جمع‌آوری پسماند‌های مطب‌های پزشکان شهر اهواز به صورت غیرمعمول، غیر اصولی و غیربهداشتی جمع‌آوری می‌شوند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی اهواز گفت: پس از جلسه‌ای که با معاون دادستان داشتیم مقرر شد در مدت یک هفته سازمان نظام پزشکی و سازمان مدیریت پسماند نسبت به معرفی شرکت‌های دارای سابقه معتبر در این خصوص به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اقدام کنند و تاکنون ۳ شرکت معرفی شده‌اند تا سوابقشان بررسی شود.

وی اضافه کرد: مقرر شده است معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مدت یک هفته نسبت به ارزیابی این شرکت‌ها اقدام کند.

احمدی بلوطکی ادامه داد: مقرر شد سازمان نظام پزشکی اهواز و سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز نیز با دعوت از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اداره‌کل حفاظت محیط زیست و فرمانداری اهواز برای عقد تفاهم‌نامه اقدام کند.

وی اضافه کرد: پیش‌نویس این تفاهم‌نامه نوشته شده است و حداکثر تا یک هفته آینده تحویل داده می‌شود، در حال برنامه‌ریزی هستیم تا تفاهم نامه کاملی داشته باشیم و مانند پارسال دچار مشکل نشویم.

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی اهواز می‌گوید: همچنین مقرر شد شهرداری اهواز مانند سال‌های گذشته تا زمان نهایی شدن این تفاهم‌نامه، نسبت به جمع‌آوری پسماند‌های پزشکی اقدام کند.

وی گفت: باید توجه شود سازمان نظام پزشکی، عضو ناظر است و تشکیلات اجرایی و اداری ندارد تا وارد این قضایا شود و ما نباید در این حوزه ورود می‌کردیم. سال گذشته وارد قضیه جمع‌آوری پسماند‌های عفونی شدیم در حالی که تجربه و نیرویی برای این کار نداشتیم در نتیجه مقداری چالش برانگیز بود.

احمدی بلوطکی ادامه داد: با توجه به اجماع دستگاه‌های ذی‌ربط، امیدواریم امسال کار جامع و بهتری انجام شود. همکاران ما هم نسبت به عقد قرارداد با شرکت‌های معتبر فعال‌تر خواهند شد.  

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از