حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
در گفتگو با «رهیاب» مطرح شد؛

حضرت معصومه (س) الگوی عالی دختران جامعه

حضرت معصومه (س) الگوی عالی دختران جامعه

امام‌جمعه شهرستان خرمشهر گفت: بین همه فرزندان حضرت موسی بن جعفر علیه‌السلام بعد از حضرت امام رضا، برترین فرزند حضرت فاطمه معصومه (س) است که جایگاه بسیار عظیم و عجیبی دارد و صاحب شفاعت است.

 حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛ پیرامون فرارسیدن دهه کرامت اظهار کرد:  از ستاد بزرگداشت دهه کرامت که برنامه‌های بسیار خوبی را در این دهه اجرا کردند و مردم استقبال خوبی از این برنامه‌ها داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: دهه کرامت، آغاز ولادت دو کریم خاندان اهل‌بیت است و نام‌گذاری این ایام به دهه کرامت برخاسته از روح کریمانه جامعه است که نشانه علاقه یک خواهر به برادر و مقام امامت است.

امام جمعه شهرستان خرمشهر گفت:  حضرت فاطمه معصومه (س) بعد از امام رضا (ع) برترین فرزند امام موسی بن جعفر(ع) بود. این بانوی بزرگوار دارای جایگاه بسیار عظیم و عجیبی است که صاحب شفاعت، تقوای برجسته، علم لدنی، علم افاضه شده از پدر و برادر بزرگوارشان حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) است.

وی ادامه داد: دههٔ باعظمت کرامت از ٔ اول ماه ذی‌القعده است که در آغاز با تولد بانوی بزرگوار حضرت معصومه (س) و پایان آن زادروز امام رضا (ع) است این دهه بستری معنوی برای کسب معارف از گنجینه اهل‌بیت (ع) است.

امام جمعه شهرستان خرمشهر در خصوص الگو پذیری از این بانوی بزرگوار عنوان کرد: این دهه فرصت مناسبی برای نشان‌دادن جایگاه واقعی و کرامت حقیقی زنان مسلمان و به‌ویژه دختران الگوپذیری دینی است بسیاری از مشکلات جامعه به دلیل مشخص نبودن نقش زن و مرد در جامعه است اگر این نقش‌ها بر اساس مبانی اسلامی در جامعه مشخص شوند این مشکلات حل خواهند شد.

وی افزود:  بحث ولایت‌پذیری یکی دیگر از مباحث مهم دهه کرامت است که امام رضا نگاهی کریمانه نه‌تنها به شیعیان بلکه به همه مردم جهان دارد.

عادل‌پور بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) در ولایت‌مداری نیز شهره خاص و عام بود؛ بنابراین اگر ما بخواهیم به این صفات نگاه کنیم به یک نتیجه می‌رسیم که حضرت فاطمه معصومه برای همه انسان‌ها الگو و اسوه است البته به طور ویژه برای دختران سرزمین ما الگو است

وی با اشاره به توجه ویژه اسلام به نقش دختر در خانواده، بیان کرد: حضرت رسول معظم اسلام (ص) در توصیف دختران می‌فرماید که مبارکات به این معنی که دخترها برکت دارند. در روایتی می‌فرمایند: علامت مبارک بودن زن این است که اولین فرزندش دختر باشد و در جایی دیگر می‌فرمایند، دخترداری عبادت است.

 وی گفت: تمدن غرب تلاش می‌کند تا این پیام را برساند که هر کسی بخواهد به پیشرفت برسد، بایستی از قیود دینی، شرعی، اخلاقی، حجاب و عفت فاصله بگیرد و به‌جای آن‌ها بی‌حجاب، برهنگی، بی‌حیای و بی‌عفت را الگوی خود قرار دهند تا پیشرفت کنند. اما زنان و دختران باشرف و باعفت ما ثابت کردند که باحجاب می‌شود در همه عرصه‌ها اقتصادی، سیاسی و ورزشی حضور داشته باشند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از