حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
شهید «محمود ظهيری»؛

حضور در جبهه تکلیف شرعی است

حضور در جبهه تکلیف شرعی است

شهید محمود ظهیری در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: بر همه ما واجب است که به جبهه برویم. همین که امام فرمود بلافاصله عمل کنیم. من شخصاً می‌گویم که خودم را مانند یک آزاده‌ای می‌دانم که جسم و خونم را در راه خداوند فدا گردانم.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید «محمود ظهیری»، یکم شهریور ۱۳۴۷، در روستای بنه محمید از توابع شهرستان شوش به دنیا آمد. پدرش عبدالرضا، کارگر بود و مادرش فرحه نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. سرانجام در عملیات والفجر ۸ در یازدهم خرداد ۱۳۶۵، با سمت تک‌تیرانداز در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به گردن و سر، شهید شد.

 فرازی از متن وصیت‌نامه شهید محمود ظهیری:

 استدعا دارم همه آنهایی که من را می‌شناسند، تا جایی که می‌توانند مورد عفو و بخشایش قرار دهند؛ امیدوارم کسی از من نرنجد و آزاری ندیده باشد یا در قبال آن من را ببخشد و حلال کند. امیدوارم مادرم از من راضی باشد و رضایت اوست که مرا حداقل از پل‌صراط خواهد گذراند. چون اگر مادر مرا حلال، کند بقیه مسائل حل خواهد شد و روح مرا خداوند آزار نمی‌دهد.

 امیدوارم که مرا ملامت نکنید و برای من گریه و زاری نکنید که مطمئن باشید من را ناراحت خواهید کرد. من از شما راضی بوده و همه شما را خیلی دوست داشته و تا قیام یوم‌الدین شما را فراموش نخواهم کرد. این را بدانید که بر همه ما واجب است که به جبهه برویم. همین که امام فرمود بلافاصله عمل کنیم. من شخصاً می‌گویم که خودم را مانند یک آزاده‌ای می‌دانم که جسم و خونم را در راه خداوند فدا گردانم و بر همه ما تکلیف شرعی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از