حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی:

حق‌آبه نخیلات و کشت‌های تابستانه جراحی تامین شد

حق‌آبه نخیلات و کشت‌های تابستانه جراحی تامین شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی گفت: حق‌آبه نخیلات و کشت‌های تابستانه در محدوده شبکه‌های آبیاری حوضه جراحی تأمین و طبق برنامه‌ریزی انجام شده توزیع در حال انجام است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ عادل سواری امروز دوشنبه در گفتگویی رسانه‌ای اظهار کرد: سومین مرحله رهاسازی آب از سد مارون بهبهان با هدف تأمین آب مورد نیاز کشت‌های تابستانه و نخیلات حوضه مارون - جراحی طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته انجام شد.

وی با بیان اینکه آب مورد نیاز نخیلات و کشت‌های تابستانه واقع در شبکه‌های آبیاری رامشیر و شادگان نیز از رودخانه جراحی تأمین می‌شود، افزود: بر اساس برنامه شورای کشاورزی و کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان خوزستان برای تأمین آب نخیلات و کشت‌های تابستانه، رهاسازی آب از سد مارون با هدف صرفه‌جویی و بهره‌برداری بهینه به‌صورت دوره‌ای انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی گفت: هنگام تأمین آب در هر یک از شبکه‌های آبیاری رامشیر و شادگان، بخش‌های بهره برداری، حراست و حریم‌بانی باید به‌صورت گشت‌های شبانه‌روزی روند توزیع آب را رصد کرده تا از برداشت‌های غیرمجاز و هدررفت آب جلوگیری کنند.

سواری بیان کرد: قبل و هنگام رهاسازی‌های اول و دوم با نصب بنر، اطّلاع‌رسانی در فضای مجازی، تذکر شفاهی و ابلاغ اخطاریه‌های کتبی از کشت غیرمجاز شلتوک در شبکه‌های آبیاری تحت پوشش جلوگیری شد که با همکاری کشاورزان منطقه و سایر دستگاه‌های اجرایی شاهد کاهش چشمگیر تخلفات برداشت غیرمجاز آب نسبت به سال‌های گذشته بودیم.

وی با اشاره به رهاسازی چند دوره آب تا پایان کشت تابستانه ادامه داد: کشاورزان می‌توانند با صرفه‌جویی و برداشت بهینه آب در این دوره‌ها تأمین آب اراضی خود را تکمیل کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی عنوان کرد: شبکه شادگان بیشترین سهم نخیلات و کشت‌های سالیانه را در حوضه فعالیت این شرکت به خود اختصاص داده و در آخرین نقطه برداشت آب از رودخانه جراحی واقع شده که با تلاش همکاران و همراهی کشاورزان تاکنون تأمین و به‌صورت عادلانه توزیع شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از