حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403

خرما به تقویم نمایشگاهی اهواز اضافه شد

خرما به تقویم نمایشگاهی اهواز اضافه شد

قائم‌مقام دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان تأکید کرد و گفت: نمایشگاه خرما به تقویم نمایشگاهی خوزستان اضافه شد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهلا عموری روز دوشنبه در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های اتاق بازرگانی است که باید توجه ویژه به آن در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به پراکندگی حوزه‌های این کمیسیون به علت گستردگی ظرفیت‌ها، افزود: باید به کمیته‌هایی که تشکیل شده به‌صورت جدی پرداخته شود.

نایب‌رئیس اول اتاق بازرگانی اهواز گفت: در حوزه خرما یک عنوان به تقویم نمایشگاهی خوزستان اضافه شده و قرار است نمایشگاه خرما برگزار شود که انتظار می‌رود برای برگزاری این نمایشگاه که احتمال می‌رود مهرماه برگزار شود همکاری‌های لازم صورت گیرد.

عموری با بیان اینکه نمایشگاه خرما برای نخستین‌بار در خوزستان برپا می‌شود اظهار امیدواری کرد روز خرما در تقویم به نام خوزستان نام‌گذاری شود.

 در ادامه طاهر سبحانی اظهار کرد: خوزستان یکی از نخستین استان‌های کشور در زمینه تولیدات خرما است؛ ولی ناهماهنگی‌هایی که در این حوزه وجود دارد مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی بر ضرورت توسعه صادرات محصولات دامی و ایجاد بازارهای جدید تأکید کرد و افزود: در سال‌های گذشته مشکلات فراوانی در زمینه تأمین گوشت قرمز کشور وجود داشت، اکنون برای حل این مشکل آمادگی لازم برای پرواربندی کارگاه‌های پرورش دام وجود دارد که اگر این اقدام عملی شود گام مثبتی در این خصوص برداشته می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز به بررسی وضعیت آبی منطقه نیز اشاره کرد و گفت: بررسی راهکارهای بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی ضروری است و باید به‌جای روش غرقابی در کشاورزی از روش‌های نوین استفاده شود.

سبحانی بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان و حل مشکلات آن‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: چالش‌های تولیدکنندگان دزفول در امر تولید و صادرات در نشست بعدی بررسی می‌شود.

وی ایجاد نمایشگاه دائمی تولیدات کشاورزی دزفول را از مطالبات تولیدکنندگان این شهرستان عنوان کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود در مرحله اول نمایشگاه دائمی تولیدات کشاورزی در اهواز و پس از آن در دزفول راه‌اندازی شود.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از