حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
در آستانه بزرگ‌ترین رویداد معنوی اسلام؛

خوزستان آماده میزبانی از زائران حسینی است

خوزستان آماده میزبانی از زائران حسینی است

استاندار خوزستان گفت: این استان در هر دو مرز زمینی «شلمچه» و«چذابه» و مرز دریایی همچون سال‌های گذشته آمادگی کامل جهت استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی را دارد.

علی‌اکبر حسینی محراب در گفتگو با شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ پیرامون اقدامات اربعین حسینی اظهار کرد: ایام اربعین فرصت مناسبی برای خدمت‌رسانی به مردم و زائرین حسینی است، در این راستا دو قرارگاه در مرزهای خوزستان با حضور مسئولین و طرف عراقی راه‌اندازی شد تا طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خدمات به زائرین امام حسین علیه‌السلام به نحو احسن انجام شود.

وی افزود: پس از اربعین سال قبل، آسیب‌شناسی لازم انجام و طرح‌های عمرانی در مرزهای استان آغاز شد و تلاش کردیم این اربعین با کیفیت بیشتری از سال قبل برگزار و تردد زائران به‌خوبی انجام شود.

حسینی محراب گفت: باتوجه‌به گرمای بیش از حد هوا، انتظار داریم که زائران حرکت خود را به اوایل صبح و غروب موکول کنند تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

رئیس ستاد اربعین حسینی خوزستان عنوان کرد: برای جلوگیری از گرمازدگی از تمام امکانات سپاه، ارتش و سایر نهادها با مدیریت بهداشت و درمان، استفاده خواهد شد، بحث آب و یخ مواکب در پایانه‌های مرزی، از دیگر اولویت‌های اصلی ما بوده و به طور جدی در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: برخی دستگاه‌ها از تجهیزات مناسب مانند کانکس برخوردار هستند که این امکانات به مواکب اختصاص داده شده تا  فرایند خدمات‌رسانی به زائران با کیفیت بهتری انجام شود.

محراب ادامه داد: امسال تمهیدات مختلفی همچون تسهیل روند تردد در گذرگاه‌های مرزی و موضوعات مرتبط با گذرنامه‌های زوار به‌صورت جدی پیگیری شده است تا زائرین هیچ‌گونه معطلی در مرزها نداشته باشند.

وی افزود: از طریق مذاکره و موافقت کشور عراق ساز و کاری جهت ثبت ورود و خروج زائران اعمال خواهد شد که موجب تسهیل روند ترافیک در مرزها و رفاه زائران می‌شود به این صورت که مهر مبدأ ورود یا مبدأ خروج از مرزهای متفاوت برای مأموران مرزی مورد تأیید و قابل‌قبول باشد.

رئیس ستاد اربعین حسینی خوزستان در رابطه با پارکینگ‌ها گفت: اقدامات خوبی در هر دو مرز انجام شده است و تسهیلات خوبی همچون سال گذشته برای پارکینگ‌ها تدارک دیده شده است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مدیران و دست‌اندرکاران در بخش امنیت، حمل‌ونقل، بهداشت و درمان، اورژانس و هلال‌احمر کارهای خوبی انجام داده‌اند از جمله اینکه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خوبی در مسیر و در دو پایانه مرزی مستقر کردند و امیدواریم با کمکی که ارتش، سپاه و نیروهای مسلح دارند بتوانیم به بهترین شکل این رویداد بزرگ را اجرا کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از