حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
گفتگوی اختصاصی«رهیاب»؛

دخالت در انتصابات و یا سهم‌خواهی بهتان است

دخالت در انتصابات و یا سهم‌خواهی بهتان است

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی امور ورزش و جوانان شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: اگر بنده گفتم فلان معاون را عزل و فرد مورد نظر بنده را جایگزین کنید، آن‌وقت بهتان دخالت در انتصابات و یا سهم‌خواهی را به ما بزنید.

سید محمدجواد رضوی خرانه دار و رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی امور ورزش و جوانان شورای اسلامی کلانشهر اهوازدر گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ پیرامون استیضاح شهردار اهواز اظهار کرد: کلان‌شهر اهواز سال‌ها از دیگر کلانشهرها عقب مانده است و مشکلات زیادی از نظر زیرساختی دارد از این رو اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر با این عنوان که رضا امینی یک گزینه مناسب برای شهرداری اهواز است، رای اعتماد را به وی دادند تا به نحو احسنت به شهر رسیدگی کند اما پس گذشت دو سال از این انتصاب متاسفانه بی‌اعتمادی به مدیریت شهری بسیار افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: مردم از ما و خودشان می‌پرسند چگونه است که مدیریت شهری، با آن پشتوانه از علم، تجربه، توان مدیریت و صلاحیت‌های فردی و اجتماعی نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند در فضایی سرشار از خردورزی و عقل محوری، شایسته سالاری و به دور از غوغاسالاری و هیاهوطلبی به مردم خدمت کنند و ثمره شیرین آن را که همان پیشرفت و آبادانی شهر و رفاه شهروندان است به مردم هدیه نمایند؟

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی اهواز با اشاره به لغو مکرر جلسه‌های علنی گفت: طبق قانون، جلسات شورا باید حداقل دو بار در ماه برگزار شود وهمچنین حداکثر تعداد جلسات برگزاری برعهده رییس شورا است بنابراین حضور نیافتن اعضا در جلسه، از طریق قانونی باید پیگیری و برای تعیین تکلیف به مراجع ذیربط معرفی شوند.

وی ادامه داد: دو نکته عمده موجب شده برخی از اعضای شورا به دنبال استیضاح شهردار غیربومی اهواز باشند،نخست موضوع عملکرد شهردار است و اعتقادمان بر این است  الویت‌هایی در ابتدا برای رضا امینی در نظر گرفته شد تاکنون که دو سال از انتصاب وی می‌گذرد به ثمر نرسیده است و دیگری نیز در این چند ماه اخیر نقل مجالس شده است شرایط احراز شهردار از نظر قانونی است که مشکل دارد.

عضو شورای شهر در پاسخ به اینکه از ابتدا در جریان مشکلات قانونی احراز شهردار بوده‌اید، گفت: برخی از قوانین احراز مربوط به ابتدای کار است اما بعضی دیگر در طول زمان ایجاد می‌شود برای مثال در قانون آمده که خانواده شهردار در محل ماموریت باید سکونت داشته باشد، بالاخره یک بند از قانون محسوب می‌شود بنابراین این بند از قانون در طول زمان به احراز می‌رسد.

رضوی با بیان اینکه قانون شرط بردار نیست، عنوان کرد: اگر برخی اعضا از همان ابتدا با شهردار شروطی داشته اند، ما بی‌اطلاع بوده ایم و در همان تاریخ در جلسه‌ای آقای پورموسوی در حضور کلیه اعضا توصیه کرد که خانواده‌ات باید ساکن شهر اهواز شوند همچنین در طی این مدت بارها به شهر دار متذکر شده ایم اما شهردار به توصیه های فروان اعضا توجه نکرد.

وی پیرامون توجیه جریان حامی شهردار مبنی بر اینکه شهر اهواز با انباشت مشکلات روبروست و باید به شهردار فرصت داد، گفت: قطعا به عنوان اعضای شورای شهر مشرف بر مشکلات هستیم و قطعا می‌دانیم که این شهر با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و این مسئله را هم می‌دانیم که همه مشکلات همزمان قابل رفع نیست اما دو سال هم زمان کمی نبود که به شهردار داده شد و شاهد بودیم کار خاصی جز کارهای روتین همانند رُفت و روب و جمع آوری زباله اتفاق نیفتاده است دیگر نمی‌توانیم این توجیهات را باور کنیم.

این عضو شورای شهر ادامه داد: طبعا مردم و نخبگانی به عنوان مخالف و موافق نسبت به اتفاقات روزهای اخیر قضاوت و نقدهایی می‌کنند اما ما به عنوان نمایندگان مردم مسئولیت نظارت بر شهردار به عهده داریم همچنین مردم بارها جلوی ما را گرفته‌اند که چرا در این دو سال فعالیت چشم‌گیری از سوی شهرداری در سطح شهر صورت نگرفته است بنابراین نمی‌توانیم موضوع اینکه شهردار با اولویت بندی و به طور آهسته در حال تلاش است را تایید کنیم.

رضوی افزود: هنگامی‌که از موعد حقوق پرسنل می‌گذرد،دیگر ما نمی‌توانیم خودمان را مجاب کنیم که شهردار در حال تلاش است، پرداخت حقوق که کار عمرانی نیست که بگوییم جزء مشکلات عدیده شهر است.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه مردم منازعه بر سر سهم‌خواهی و کوتاهی را در پرونده اعمالمان می نویسند، اضافه کرد: اگر از اعضایی که پیگیر پایان کار شهردار هستند به دنبال سهم‌خواهی‌اند، آقایان اعلام کنند اگر هم بحث دیگری با عنوان دخالت در انتصابات دارند، نسبت به انتصاباتی که از ابتدای شورای ششم در شهرداری صورت گرفته است، باید دقت شود که چه کسانی این افراد را منصوب کرده‌اند، این مسئله به وضوح قابل تشخیص است که آیا اعضای مخالف شهردار، آقایان را منصوب کرده اند یا جریان حامی شهردار اهواز.

وی گفت: سهم‌خواهی و دخالت در انتصابات بهتان بزرگی است که به اعضای شورای مخالف حضور شهردار زده می‌شود، اما این سوال پیش می‌آید اگر بعضی از انتصابات آقای شهردار، به‌جا و درست نباشد همانند زمانی‌که معاونتی صلاحیتش تایید نشده و شهردار مصر است او را معاون خود کند، آیا حق شورای شهر نیست که با این وضعیت مخالفت کند یا اگر معاون ضعیفی را منتصب کنند آیا حق اعضای شورای شهر نیست که بگویند شهردار منطقه عملکرد ضعیفی دارد.

رضوی عنوان کرد: اگر بنده گفتم فلان معاون را عزل و فرد مورد نظر بنده را جایگزین کنید، آن‌وقت بهتان دخالت در انتصابات و یا سهم‌خواهی را به ما بزنید.

عضو شورای شهر در ادامه بیان کرد: اگر وزیری در دولت کار خود را خوب انجام ندهد و مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد این وزیر به سوال و تذکر و استیضاح بکشاند بدین معناست که سهم‌خواهی کرده است.

وی پیرامون صحبت‌های استاندار خوزستان مبنی بر اینکه شهردار به کار خود ادامه می‌دهد، گفت‌: طبیعی است که هر مدیری تا زمان اتمام مسئولیت باید کارش را با قوت انجام دهد و با بهانه‌های واهی که عده‌ای مخالف بنده هستند باید کار را تعطیل کنم.آقای شهردار در برخی از محافل و جلسات گفته بود که کار تعطیل شده، بنابراین حرف استاندار از این جهت درست است.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: در حال حاضر هر کسی از مجموعه‌ی شهرداری منتقد شهردار باشد اخراج یا قطع حقوق می‌شود و اگر از اعضای شورای شهر باشد نیز توسط یکسری خبرنگار و پیمانکار معلوم‌الحال  تحت فشار قرار می‌گیرد این افراد را اجیر می‌کنند و از بیت‌المال به آنها پول می‌دهد. 

رضوی با بیان اینکه ما عقب‌نشینی نخواهیم کرد، گفت: شایعاتی که در فضای مجازی در خصوص من و فرزندانم می‌نویسند دروغ و کذب است شایعه‌سازان را به خدا می‌سپارم آنها در دادگاه باید پاسخگوی تهمت ها و اکاذیب خود باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از