حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
با شهدا؛

در شهادتم چون زینب (س) صبور باشید

در شهادتم چون زینب (س) صبور باشید

شهید غلامحسین راشدی در بخشی از وصیت‌نامه خود می‌نویسد: مادرم در شهادت من همچون حضرت زینب (س) باش و اصلاً برای من ناراحت نباش و صبر و استقامت داشته باش.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید غلامحسین راشدی، دوم فروردین ۱۳۴۸، در شهرستان شوش به دنیا آمد. پدرش راننده بود و مادرش فوزیه نام داشت. دانش‌آموز اول راهنمایی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. چهارم اردیبهشت ۱۳۶۲، درحالی‌که فقط چهارده سال داشت در شیب نیسان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر و کتف، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

متن وصیت‌نامه غلامحسین راشدی:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

با درود و سلام به رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره)، و سلام بر ملت قهرمان و شهیدپرور ایران و درود بیکران بر شهیدان راه حق و آزادی سخنم را آغاز می‌کنم.

امام را تنها نگذارید

همیشه طرف‌دار راه حق و حقیقت باشید؛ مبادا خدای ناخواسته، دست از پشتیبانی رهبر کبیر بردارید و او را تنها بگذارید، چون ما اهل کوفه نیستیم که امام حسین (ع) را تنها بگذاریم. باید قدر نظام جمهوری اسلامی را بدانید، واقعاً برای ایران یک نعمت است.

از شهادتم شاد باشید

سخنم با شماست ای پدر و ای مادر عزیز من! چون در طول زندگی کاری برای شما نکرده‌ام، باید مرا حلال کنید و اگر شهید شدم، گریه نکنید، بلکه شاد باشید که شما هم به سهم خود فرزندتان را در راه اسلام داده‌اید، همچون مولایم حسین (ع) که فرزند خود را در این راه از دست داد.

راه شهدا را ادامه دهید

ای پدر و مادر گرامی! برادرانم و خواهرانم را طوری تربیت کنید که راه شهیدان حق و اسلام را طی کنند. مادرم! برای من همچون حضرت زینب (س) باش و اصلاً برای من ناراحت نباش و صبر و استقامت داشته باش. از همه فامیل و دوستان می‌خواهم که مرا حلال کنند. این راهی است که باید همه بروند؛ شما نگاه کنید، روزی چند نفر شهید می‌شوند، شهادت لیاقت می‌خواهد. من هم اگر لیاقت داشته باشم به راه شهدا می‌روم.

جوانان هوشیار باشید

ای هم‌وطنان عزیزم! ای ملت ایران و ای سلحشوران دلاور! نگذارید خون شهیدان که برای دفاع از وطن و جمهوری اسلامی است هدر برود. در برابر رزمندگانی که شهید می‌شوند، شما مسئولیت بزرگی خواهید داشت. ای جوانان! نکند در خواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از