حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403

گلایه مردم از کمبود نان در دزفول

گلایه مردم از کمبود نان در دزفول

مدتی است، کم شدن ساعت کار برخی نانوایی‌ها به ویژه آزادپز‌ها در مناطقی از شهردزفول سبب شده شهروندان وقت بیشتری را صرف تهیه نان کنند و در مواردی دست‌خالی به خانه برگردند.

 به گزارش خبرنگارشبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ به دنبال گله‌مندی و سردرگمی برخی ازهمشهریان در رابطه با ساعت کاری نانوایان که معمولا یک شیفت و تا ظهر‌ها کار می‌کنند، نانوایی‌ها هم از کم بودن سهمیه آردشان و پایین بودن کیفیت آرد انتقاد دارند.

مدتی است، کم شدن ساعت کار برخی نانوایی‌ها به ویژه آزادپز‌ها در مناطقی از شهردزفول سبب شده شهروندان وقت بیشتری را صرف تهیه نان کنند و در مواردی دست‌خالی به خانه برگردند.

 مدیر جهاد کشاورزی دزفول به خبرنگار این رسانه در دزفول گفت:رعایت نکردن سقف سهمیه هر کارت و کشیدن چند باره یک کارت از جمله تخلفاتی است که در صورت وقوع، سامانه به صورت هوشمند متوجه آن شده و به صورت خودکار سهمیه آن نانوایی را کم می‌کند.

 بهروز قمرزاده افزود: متعاقب کم شدن سهمیه نانوا، فعالیت آن نانوا هم کاهش می‌یابد که این امر موجب کاهش ساعت فعالیت نانوا و ازدحام در سایر نانوایی‌ها شده است.

وی بیان کرد: سهمیه هر کارت بانکی روزانه ۳۰ نان است که کشیدن چند باره یک کارت به عنوان تخلف محسوب شده و بّه طور خودکار سامانه سهمیه نانوا را کاهش می‌دهد که نانوایان باید در این رابطه دقت لازم را داشته باشند.

قمرزاده افزایش مصرف نان را از دیگر دلایل کمبود نان در دزفول دانست و ادامه داد: فعالیت مراکز آموزشی و حضور دانشجویان مهمان در دزفول، ورود گردشگران، آغاز فعالیت کارگران مزارع و همچنین اسکان عشایر کوچ رو در دزفول از جمله عواملی است که موجب شده تا مصرف نان در این شهرستان کاهش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به افزایش نظارت بر نانوایی‌های دزفول افزود: علاوه بر نظارت‌های قبلی، چهار تیم بازرسی ویژه به دستور فرماندار دزفول تشکیل و بازدید‌ها از نانوایان تشدید شده است.

وی با تاکید بر اینکه فروش نان در خارج از شبکه نانوایی‌ها تخلف است ادامه داد: تا کنون بیش از ۶۲۰ بازدید از نانوایی‌های دزفول انجام شده و برای ۲۹ نانوای متخلف پرونده تشکیل و به تعزیرات معرفی شده‌اند.

قمرزاده تصریح کرد: فروش نان آزاد، کم فروشی، فروش نان و آراد در خارج از شبکه، تعطیلی بدون اطلاع و وزن کم چانه از جمله تخلفاتی است که در این بازدید‌ها شناسایی شده است.

وی ادامه داد: ترمیم سهمیه نانوایی‌هایی که سهمیه آن‌ها کم شده است در دستور کار قرار دارد و تعدادی از این نانوایی‌ها شناسایی و سهمیه آن‌ها ترمیم شده و مابقی نیز تا سهمیه آن‌ها به زودی ترمیم می‌شود.

قمرزاده با بیان اینکه برخی تخلفات نانوایان به دلیل ناآشنایی با عملکرد دستگاه کارتخوان نانینو است افزود: آموزش کار با دستگاه نانینو به نانوایان دزفول به طور جدی در دستور کار است.

وی تقدیر از نانوایان برتر دزفول را از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی دانست و ادامه داد: بسیاری از نانوایان دزفول شبانه روز برای پخت نان باکیفیت تلاش می‌کنند که تقدیر از این نانوایان و معرفی آن‌ها به مردم در قالب جشنواره‌ای انجام می‌شود.

 کمبود نان و شلوغی نانوایی‌های دزفول موجب انتقاد شهروندان در این شهر شده است. به دنبال افزایش گلایه‌های مردمی، امام جمعه دزفول نیز امروز در خطبه‌های جمعه نسبت به وضعیت نان در این شهرستان انتقاد کرد.

سامانه نانینو همه تراکنش‌های نانوایی‌ها را بررسی و گزارش می‌کند و بر اساس فعالیت‌های واقعی بانکی نانوایی‌ها به آن‌ها آرد یارانه‌ای داده خواهد شد.

۳۰۰ واحد نانوایی در شهرستان دزفول وجود دارد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از