حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403

رشد ۱۴ درصدی جابه‌جایی در راه آهن زاگرس

رشد ۱۴ درصدی جابه‌جایی در راه آهن زاگرس

مدیر کل راه آهن زاگرس از جابجایی ۲۶۱ هزار و ۶۴۹ مسافر در این پایانه ریلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار «شبکه اطلاع رسانی رهیاب»؛حسن زیودار گفت: در ۸ ماه امسال ۲۶۱ هزار و ۶۴۹ مسافر در راه آهن زاگرس به وسیله ۳ هزار و ۸۴۶ رام قطار جابجا شدند.

وی افزود: مقایسه آمار‌ها با مدت مشابه پارسال که ۲۵۱ هزار و ۷۴۸ مسافر به وسیله ۳ هزار ۹۱۹ رام قطار بوده است، رشد چهار درصدی نشان می‌دهد.

زیودار ادامه داد: مقایسه آمار‌ها با توجه به اینکه پارسال این رقم ۴۸ میلیون و ۴۳۵ هزار نفر کیلومتر بوده، اکنون گویای رشد ۶ درصدی است.

راه‌آهن زاگرس، یکی از نواحی نوزده گانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است که اداره راه آهن زاگرس، مأموریت بهره‌برداری از شبکه و تجهیزات آن به منظور ارائه خدمات حمل و نقل بار در شبکه ریلی و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاه‌های حوزه استحفاظی شوشتر و هفت تپه تا تنگ هفت استان لرستان به طول ۲۲۵ کیلومتر و با محوریت ایستگاه تشکیلاتی اندیمشک را برعهده دارد.   

راه‌آهن ناحیه زاگرس به دلیل تلاقی کوه‌های زاگرس با جلگه خوزستان و پل ارتباطی به بنادر خرمشهر، آبادان، بندر امام خمینی، ماهشهر و خلیج فارس از اهمیت بالایی در خطوط ریلی کشور برخوردار است و نقش مهمی در جابه‌جایی بار و مسافر به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد.

پایان پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از