حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان مطرح کرد:

رهایی از قصاص با عفو و بخشش

رهایی از قصاص با عفو و بخشش

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: هفت سال پیش نزاعی میان دو نفر در شهرستان باوی بر سر اختلافات گذشته رخ می‌دهد که با عفو و بخشش اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف خوزستان؛ حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار کرد: هفت سال پیش نزاعی میان دو نفر در شهرستان باوی بر سر اختلافات گذشته رخ می‌دهد که منجر به قتل یک نفر می‌شود و این حادثه موجب ایجاد خصومت و اختلافات گسترده بین دو عشیره از یک طایفه در منطقه گردید.

 وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، اعضای شورای حل اختلاف باوی با همکاری ستاد صبر، اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، بزرگان و ریش‌سفیدان منطقه، برای حل‌وفصل اختلاف به وجود آمده فی‌مابین دو عشیره وساطت می‌کنند که تلاش آنان پس از هفت سال و برگزاری چندین جلسه به ثمر نشست.

 رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: هم‌زمان با دهه مبارک کرامت، در مراسمی با حضور سران عشایر، بزرگان، اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و صلح یاران شهرستان باوی، خانواده مقتول به حرمت امام رئوف و کریمه اهل‌بیت (ع) از قصاص فرزند خود صرف‌نظر کردند و دو عشیره در این نشست به احترام امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) هم قسم شدند که از این به بعد در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز با دوستی و برادری داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از ابتکارات نوآورانه و اثرگذار برنامه‌های توسعه حل اختلاف کشور ایجاد و راه‌اندازی پویش‌ها به مناسبت‌های ملی و مذهبی در ترویج فرهنگ صلح و سازش و گسترش آن در بین مردم است که همواره استان خوزستان در اجرا و بهره‌برداری از ظرفیت این پویش‌ها جهت ایجاد مصالحه موفق بوده است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از