حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
رئیس‌ کل دادگستری خوزستان مطرح کرد:

سنددار شدن هفت‌هزار و۴۵۸ خانه‌روستایی در خوزستان

سنددار شدن هفت‌هزار و۴۵۸ خانه‌روستایی در خوزستان

رئیس‌ کل دادگستری خوزستان گفت: برای جلوگیری از تخلف سنددار بودن املاک و اراضی، هفت هزار و ۴۵۸ سند خانه‌های روستایی طی سال جاری در استان صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی«رهیاب»؛ علی دهقانی امروز یکشنبه بیست و هفتم اسفندماه در نشست شورای قضایی خوزستان در محل دادگستری خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح کاداستر (حدنگاری) اراضی یکی از برنامه‌های عملیاتی مهم دولت سیزدهم است که تا کنون بیش از ۹۵۰ هکتار از اراضی زراعی استان معادل ۶۵ درصد آن و بیش از ۹۹ درصد اراضی ملی در قالب این طرح تثبیت مالکیت و دارای سند تک‌برگ شدند.

 وی با تأکید بر اهمیت حفظ نظم، امنیت و آرامش استان در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز افزود: دستورات لازم برای اعطای هرگونه ارفاقات قانونی به‌ویژه مرخصی به مجرمان جرایم خشن و خطرناک که حضور آنان در جامعه موجب سلب امنیت و آرامش دیگران می‌شود، صادر شده است، همچنین با ابلاغ به مراکز ترک اعتیاد استان ابلاغ، باید مددجویانی که درمان آن‌ها کامل نشده ترخیص نشوند.

رئیس‌ کل دادگستری خوزستان همچنین از افزایش نظارت بر بازار کالاهای مصرفی از طریق گشت‌های مشترک تعزیرات و دستگاه‌های متولی استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد و گفت: که در این ایام شاهد کمبود کالای خاصی در استان نباشیم.

وی با اشاره به اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان بیان کرد: در سال جاری سه طرح پژوهشی در خصوص سلاح و مهمات، جرایم اقتصادی و کلاهبرداری انجام شد و مراکز مشاوره خانواده نیز زیر نظارت قوه قضائیه در استان راه‌اندازی و آغاز به کار کردند.

 دهقانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری انتخابات با امنیت لازم در سال جاری بیان کرد: با تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در استان شاهد کمترین تخلفات در این زمینه بودیم.

 علی دهقانی با اشاره به اقدامات اداره کل تعزیرات حکومتی استان افزود: اداره‌کل تعزیرات استان تا بیستم اسفندماه جاری، ۲۶ هزار و ۶۶۹ پرونده معادل ۹۶ درصد پرونده‌های وارده به این اداره کل را رسیدگی کرده و ضروری است دادستان‌های حوزه قضایی همکاری و حمایت‌های قضایی را در راستای نظارت بر بازار و توزیع کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز داشته باشند.

 رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: در حوزه بازرسی نیز در زمینه نظارت بر شرکت‌ها، کارخانه‌ها و صنایع استان در خصوص آلودگی زیست‌محیطی، آب شرب مصرفی و امنیت غذایی، بازرسی تعهدات ارزی بانک‌ها و مؤسسات دولتی به‌ویژه در جلوگیری از خرید کالای خارجی مشابه در کشور، و نیز نظارت بر اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری با توجه به موضوع (جوانی جمعیت) که مورد توجه مقام معظم رهبری است، اقدامات خوبی انجام شده است.

 وی با تأکید بر ضرورت نظارت بر مراکز درمانی و بهداشتی به‌ویژه عمل‌های زیبایی غیرمجاز گفت: دادستان‌های حوزه‌های قضایی در این حوزه پیگیری، نظارت و اقدامات لازم را مدنظر داشته باشند و از مردم نیز تقاضا می‌شود تا سلامت خود را با مراجعه به مراکز درمانی غیرمجاز و افراد بدون صلاحیت علمی درمانی، به خطر نیندازند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از