حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
رئیس‌جمهور شهید؛

عطر اخلاصش کشور را پر کرده بود

عطر اخلاصش کشور را پر کرده بود

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به سبب ویژگی‌هایی همانند در میان میدان بودن، دغدغه خدمت به مردم، بصیرت انقلابی و تبعیت از مقام معظم رهبری و دلدادگی بسیار به ثامن‌الحجج به شخصیت برجسته‌ای تبدیل شد که در بین مردم محبوبیت خاصی یافت.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به سبب ویژگی‌هایی همانند در میان میدان بودن، دغدغه خدمت به مردم، بصیرت انقلابی و تبعیت از مقام معظم رهبری و دلدادگی بسیار به ثامن‌الحجج به شخصیت برجسته‌ای تبدیل شد که در بین مردم محبوبیت خاصی یافت.

واژه خستگی برای وی معنا نداشت و پیوسته در حال خدمت به مردم بود. اعتقادی به پشت میز نشستن نداشت و همواره به دنبال رفع مشکلات مردم از دورافتاده‌ترین و کم‌برخوردارترین نقاط ایران تا منطقه و بین‌المللی بود.

 سرانجام در حین فعالیت‌های بی‌وقفه وی در خدمت‌رسانی به بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان وی روز گذشته در مسیر بازگشت از منطقه خداآفرین به تبریز در شرایط بد جوی دچار سانحه شد و همه سرنشینان این بالگرد به شهادت رسیدند.

در راستای شهادت رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و هیئت همراه آن‌ها مسئولان و نهادهای مختلف استان خوزستان پیام تسلیت منتشر و با ملت ایران ابراز همدردی کردند.

پاداش اخلاص خود را گرفت

حجت‌الاسلام والمسلمین جاسم عبادی اظهار کرد: مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَن قَضَی نحبَهُ وَمِنْهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بدلوا تبدیلا. از میان مؤمنان، مردانی هستند که به عهدی که با خدا بستند وفا کردند، از آنان کسی است که عهدش را به جا آورد و برخی از آنان کسی است که انتظار شهادت می‌کشد و اینان به‌هیچ‌وجه عهدشان را تغییر ندادند.

وی افزود: شهادت خادم‌الرضا سید شهیدان اهل خدمت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان انقلاب اسلامی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

امام‌جمعه بندر امام خمینی (ره) گفت: آن شهید بزرگوار در طول بندگی خدا هیچ هدفی غیر از خدمت به مردم و عزت بخشیدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی را تا آخرین لحظه حیات پربار خویش دنبال نکرد و تبعیت محض خود از خط ولایت را بارها به نمایش گذاشت.

شوق خدمت و شهادت

 حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود بهرام‌پور در آیین بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش در حادثه سقوط بالگرد، در حرم حضرت سبزقبا (ع) اظهار کرد: خدمت بی‌منت و خالصانه، فروتنی و تلاش مجاهدانه برای خدمت به مردم از ویژگی‌های بارز شهید وی بود.

خطیب جمعه دزفول گفت: راه شهید آیت‌الله رئیسی، وحدت و انسجام ملی بود و این مسیر با شهادت این خدمتگزار مخلص هموارتر شد.

داغی بر قلب ملت ایران

مجید نبی‌پور اظهار کرد: فقدان عالم وارسته شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی یاور محرومان و هیئت همراه ایشان که در مسیر خدمت به خلق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند سخت و جانکاه است و دل مردم ایران را به درد آورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: این ضایعه بزرگ را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، عموم مردم کشور به‌خصوص به بازماندگان گرامی‌شان تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات آنان را از خداوند متعال خواهانم.

غمی که به آسانی تسلی نمی‌یابد

مسعود خواست خدایی اظهار کرد: خبر شهادت سیدالشهدا خدمت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جهادی و محبوب کشورمان و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلب‌های ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد.

وی افزود: بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر و داغی است که به‌ آسانی تسلی نمی‌یابد. آیت‌الله رئیسی رحمه‌الله علیه با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کرد و در میدان جهاد و خدمت به مردم هم‌زمان با شب ولادت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر گفت: با قلبی آکنده از غم و اندوه، شهادت جان‌سوز خادم‌الرضا حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور محبوب، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امام‌جمعه تبریز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه را به ساحت مقدس حضرت ولی‌عصر (عج)، حضرت آیت‌الله خامنه ای مدظله‌العالی، ملت غیور و شجاع ایران اسلامی و به‌خصوص مردم شهیدپرور شهرستان خرمشهر تسلیت عرض نموده و علوّ درجات و پاداش الهی را برای آن شهید عالی‌مقام و همراهانش را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

همواره دغدغه‌مند مردم بود

سید اسکندر موسوی‌زاده اظهار کرد: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در طول حیات پربرکت خود، از ابتدای انقلاب اسلامی راه خدمت به مردم را برگزید و همواره دغدغه مردم را داشت و در دوران تصدی ریاست قوه قضاییه و ریاست‌جمهوری بی شک آثار ماندگاری از خود بر جای گذاشت که قطعاً توشه‌ای گران‌بها برای آخرت ایشان خواهد بود.

مدیرکل امور عشایر خوزستان گفت: از طرف خانواده بزرگ عشایر خوزستان شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه را به محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی و ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان علو درجات و حشر با اولیای الهی را مسئلت دارم.

مجاهد خستگی‌ناپذیر

داوود میرشکار اظهار کرد: شهادت افتخارآفرین و روشنگر سید محرومان، یار وفادار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، حضرت آیت‌الله رئیسی رضوان‌الله تعالی علیه و هیئت همراه موجب تألم و تأثر فراوان گردید. 
  
  وی افزود: این مجاهد خستگی‌ناپذیر، عمر بابرکت خویش را صرف خدمت به آرمان‌ها و اهداف مقدس انقلاب، جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران نمود و نقش‌آفرینی‌های هوشمندانه و ماندگار ایشان در کسوت ریاست‌جمهوری اسلامی ایران، تولیت آستان قدس رضوی، ریاست سازمان بازرسی کل کشور، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، الگویی مثال‌زدنی از عالم و مبارزی خستگی‌ناپذیر در مقابل نسل امروز و آینده ایران اسلامی قرار داده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان گفت: داغ جان‌سوز دیگری که امروز متحمل هستیم فقدان رجل الهی، آیت‌الله آل هاشم است. در دل مردم جای داشت و عزیز مردم تبریز بود. رحمت و رضوان الهی بر او و وزیر امور خارجه پرتلاش و استاندار جوان آذربایجان شرقی و سایر همراهان این عزیزان باد. 

 میرشکار بیان کرد: این مصیبت جان‌گداز را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، ملت شریف ایران، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه و خاندان مکرم شهیدان خدمت تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند کریم برای آن مبارز فقید و همراهانشان، رحمت واسعه الهی و همنشینی با پیامبر اعظم (ص) و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از