حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
مدیرکل سازمان تبلیغات استان:

فرهنگ اربعین مصداقی از جامعه مهدوی است

فرهنگ اربعین مصداقی از جامعه مهدوی است

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ گفت:مراسم اربعين به‌عنوان نماد همدلی و ايثار انسان‌ها به يکديگر، چشم انداز زيبايی از حکومت صالحان را در نگاه قرار می‌دهد

حجت الاسلام مهدی اخوان‌صباغ مدیرکل سازمان تبلیغات استان درگفتگو با خبرنگار رهیاب پیرامون دستاوردهای اربعین حسینی جهت کسترش اتحاد ملت‌های مسلمان اظهار کرد: در اربعين، دو نگاه به اوج تجلی خود می‌رسند: نگاهی به گذشته که همانا عاشورای حسينی است با شعار اساسی «هيهات منا الذله» و نگاهی به آينده با شعار اساسی (يالثارات الحسين)

مدیر کل سازمان تبلیغات تاکید کرد :مراسم اربعين به‌عنوان نماد همدلی و ايثار انسان‌ها به يکديگر، چشم انداز زيبايی از حکومت صالحان را در نگاه قرار می‌دهد،آنچه امروزه با نام تعظيم شعائر شکل می‌گيرد، مانند برپايی سوگواری برای مصيبت عاشورا در گروه‌های چندمليونی و نيز راهپيمايی و سوگواری باشکوه اربعين حسينی ، از زيباترين جلوه‌های اظهار اين آمادگی است.

وی خاطر نشان کرد : روز اربعین يادآوری هرساله‌ مصيبت بزرگ عاشوراست تا آن‌گاه که منتقم آن مظلوميت‌ها پا در رکاب قیام نهد و عاشوراييان با لبيک به ندای جهانی او، عاشورايی ديگر به بزرگی همه گستره‌ی زمين فراهم سازند؛ اما اين‌بار نه با به مسلخ رفتن حق و حقيقت؛ که با پايانی روشن و پيروزمندانه در پيروزی حق بر باطل. به همین جهت روز اربعین را می‌توان زمان تجدید پيمان با منتقم آل محمد (صلی ﷲ عليه وآله) دانست.

حجت الاسلام اخوان صباغ تاکید کرد : حضور در پیاده‌روی اربعین و قرائت زیارت امام حسین (ع) نشان می‌دهد در عصر پیشرفت‌های مادی و رنسانس، زندگی به سبک مادی‌گرایی جوابگوی نیازهای بشر نیست ،حضور شکوهمند ارادتمندان و عاشقان امام حسین (ع) در اربعین نمودار غلبه جبهه حق بر باطل است. تمایز اسلام اموی و اسلام علوی یکی از دستاوردهای مهم اربعین است و مردم به جبهه حق اعتماد کردند

مدیرکل سازمان تبلیغات استان با اشاره به شباهت های مسیر پیاده روی و ایام اربعین حسینی با جامعه مهدوی گفت:پس از ظهور و در جامعه مهدوی به ندرت می توان فرد فقیری را پیدا کرد؛ زیرا فرهنگ اربعین مصداقی از جامعه مهدوی است. قوانین و احکام اسلامی و خمس و زکات پرداخت می شود و همه افراد جامعه از ثروت عادلانه برخوردار می شوند. در این مدت، افراد حین پیاده روی اربعین شمه ای از جامعه مهدوی را بوییده و از نزدیک آن را لمس می کنند.

حجت الاسلام اخوان صباغ  افزود: در طول چند روز پیاده روی مردم از نجف به سمت کربلا، مومنان عراقی با پس انداز خود و حتی با پول قرضی طعام تهیه می کنند و در ازدحام افراد به دنبال فردی گرسنه می گردند و با التماس از مردم می خواهند تا از طعام آن ها تناول کنند و گرسنه ای پیدا نمی کنند. در جامعه مهدوی نیز مردم دست و دلباز هستند و به دنبال فقیری می گردند تا او را بی نیاز کنند.

وی عنوان کرد: در جامعه مهدوی پس از ظهور، اعتماد افراد به یکدیگر و امنیت فراگیر می شود. همانطوری که در پیاده روی اربعین، میزبان ها، به زائران اعتماد می کنند و افراد را بدون در نظر گرفتن نژاد و تبار آن ها که از فارس، ترک، غرب و هندو و پاکستانی باشند و بدون درخواست کارت شناسایی، آن ها را به خانه خود دعوت می کنند و پناه می دهند و آن ها را رایگان جا به جا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت عظیم مردم از ایران و سایر کشورهای جهان برای حضور در راهپیمایی اربعین، جلوه ای از ویژگیهای برجسته مکتب اهل بیت علیهم السلام است که در آن، هم «ایمان، اعتقاد قلبی و باورهای راستین» موج می زند هم عشق و محبت لذا باید از نهضت بزرگ اربعین جهت آماده سازی بستر ظهور حضرت مهدی عج استفاده کرد تا اربعین حسینی به ظهور مهدوی ختم شود.

 پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از