حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
مدیرکل بنیاد شهید استان:

فرهنگ پیاده‌روی اربعین زمینه‌ساز حماسه ظهور

فرهنگ پیاده‌روی اربعین زمینه‌ساز حماسه ظهور

حسن نورانی گفت:پیاده‌روی اربعین یک مانور بزرگ فرهنگی، معنوی و جهادی نرم در کره زمین است و از عظمت اربعین هرچقدر گفته شود باز کم است.

حسن نورانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در گفتگو با رهیاب پیرامون تبیین نقش پیاده روی اربعین در فراهم سازی زمینه حماسه ظهورحضرت مهدی (عج) گفت : فرهنگ پیاده روی اربعین، مصداقی از جامعه مهدوی است، اربعین در راه است ؛ بار دیگر جهان مبهوت جاذبه حسین(ع) خواهد شد و بار دیگر تمام معیارهای مادی وبشری در محبت ولایت رنگ خواهد باخت تا رایحه ای از جهان زیبای پس از ظهور ، شامه بشریت را بنوازد و شیرینی حیات در سایه ولایت ولی الله اعظم(عج) را در کام بشریت دنیازده بچشاند.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان تاکید کرد :  هرچه به روزهای مبارک و ملکوتی اربعین نزدیک تر می شویم شور و حال عاشقان حسین(ع) و منتظران مهدی(عج) بیشتر و بیشتر می شود ، شیاطینی که در این سال ها از عظمت اربعین و بعثت دوباره انسان به وحشت افتاده اند تا توانستند سنگ اندازی کردند تا شاید از شکوه اربعین بکاهند اما غافل از اینکه خون حسین(ع) تمام این طلسم ها را خواهد شکست و یاران حق را بار دیگر در دشت نینوا جمع خواهد کرد تا زمینه قیام آخرین حجت حق را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه به فضل‌اللهی در سال‌های اخیر اربعین بزرگ‌ترین تجمع بشری در تاریخ جهان بوده افزود: تجمع 20 میلیونی اربعین در تاریخ جهان بی‌نظیر بوده و نشان‌دهنده ظهور حضرت مهدی است.

مدیرکل بنیاد شهید استان با بیان اینکه اربعین دارای قداست و اهمیت مهم فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دینی امروز جامعه جهانی است، تصریح کرد: با وجود همه تسلط رسانه‌های سلطه و صهیونیسم بر دنیا و با تمامی شبیخون‌ها و تهاجم‌های فرهنگی، خیل عاشقان اباعبدالله از گوشه و کنار جهان در یک همایش بزرگ حضور پیدا می‌کنند که این‌یک نشانه‌ای برای صاحبان خرد و اصحاب معنویت و فرهنگ و اندیشه است.

نورانی با اشاره به اینکه با کدام ابزار تبلیغی این مهمانی بزرگ معنوی روی کره زمین سامان داده می‌شود، گفت: خدمت‌رسانی به زوار از روزهای قبل از این همایش با پذیرایی از زوار امام حسین (ع) شروع‌شده و تا دو روز بعد از اربعین حسینی (ع) ادامه دارد تا امکانات استراحت و پذیرایی زوار فراهم شد و این اثرگذاری فراوانی دارد.

وی با تأکید بر اینکه نهضت راه افتاده در اربعین از همه نظر در دنیا بی‌نظیر است، بیان کرد: پیاده‌روی اربعین یک مانور بزرگ فرهنگی، معنوی و جهادی نرم در کره زمین است و از عظمت اربعین هرچقدر گفته شود باز کم است.

 مدیرکل بنیاد شهید استان در پایان با اشاره به یاد شهدای دفاع مقدس خاطر نشان کرد : امروز ما اگر می توانیم زن ، پیر و جوان با خانواده و پیاده در مسیر پیاده‌روی اربعین قرار بگیریم  این ها را مدیون خون شهدا هستیم که با نثار خونشان مسیر حضور ما را هموار کرده اند. لذا ما صحنه‌ها و جلوه‌های اتحاد دینی مسلمانان را مرهون خون شهدا هستیم.

 پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از