حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
درگفتگو با «رهیاب» مطرح شد؛

لزوم حمايت صنايع از ورزش خوزستان

لزوم حمايت صنايع از ورزش خوزستان

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در این سال‌ها استان خوزستان در حوزه ورزش نقش برجسته و تاثیرگذاری داشته است امیدوارم صنایع از محل مسئولیت اجتماعی نگاه ویژه‌تری در راستای تامین امکانات در این استان داشته باشد.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ مسئولیت اجتماعی (CSR) پدیده‌ای قدیمی در سطح جهان به شمار می‌رود و همواره روند روبه رشدی را تجربه کرده و در عمل مفهومی ساده دارد؛ هنگامی که صنعتی وارد محیط و منجر به تغییری می‌شود بر سرنوشت ساکنان آن منطقه اثرگذار است و باید بتواند زمینه ای فراهم کند تا این افراد نیز در کنار صنعت رشد کنند.

مسئولیت اجتماعی وظیفه و به تعبیری حقی است که خوزستانی‌ها برگردن صنایع دارند و آنها موظف هستند در مقابل حضور خود و به زحمت انداختن مردم بسترهای رفاهی، آموزشی و تفریحی و در یک جمله زمینه زیست آبرومندانه و بی خطر را برای مردم  فراهم کنند اما تاکنون بجز انجام یک سری کارهای نمادین و ساخت و ساز محدود که بیشتر شبیه به کارهای خیرخواهانه تا مسئولیت اجتماعی است کار خاص دیگری که زحمت حضور خود را برای مردم جبران کنند انجام نشده است.

وحید یامین‌پور معاون وزیر ورزش وجوانان درگفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ اظهار کرد: ملی پوشان خوزستان  با مدال‌های درخشان خود، این استان را در حوزه ورزش برجسته کرده اند، بنابراین نیازمند نگاه جدی در بحث اماکن ورزشی است البته توجهی هم از سمت دستگاه‌ها و شرکت‌های فعال درخوزستان شده ولی به نظر می رسد صنایع از محل مسئولیت اجتماعی بیش از این باید نگاه ویژه‌تری به اداره ورزش و جوانان  درراستای تامین امکانات این استان شود.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۳۰ هزار فقره وام ازدواج معادل بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال، به جوانان خوزستانی پرداخت شده است، افزود: با توجه به تعداد تقاضا بالای دریافت تسهیلات ازدواج در خوزستان، میزان درصد دریافت‌کنندگان این تسهیلات در استان راضی‌کننده نیست.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به اینکه نرخ ازدواج در خوزستان از متوسط نرخ کشوری بالاتر است،باید سقف پرداختی بانک‌ها نیزافزایش پیدا کند؛ همچنین نباید کارشکنی و سخت‌گیری‌های خلاف قانون از سوی بانک‌ها انجام شود.

وی در ادامه به خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: طبق دستور رییس جمهور، ساخت خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان سراسر کشور در اولویت است.

یامین‌پوربه کمیته‌های "سامان ازدواج" اشاره کرد و گفت: این کمیته‌ها به ریاست فرمانداران در شهرستان‌ها برگزار و ماموریت آنها ارزان سازی ازدواج است.

وی با اشاره به جمعیت جوان خوزستان گفت: اعتبارات حوزه معاونت امور جوانان خوزستان، نسبت به ۲ سال قبل، ۱۰ برابر شده است.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از