حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
فرازی از وصیت‌نامه شهید محمد یوسفی:

مرگ باعزت بهتر از زندگی با ذلت است

مرگ باعزت بهتر از زندگی با ذلت است

شهید محمد یوسفی در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: آن قدر به جبهه می‌روم و می‌جنگم تا شهید شوم. ای جوانان نکند در رختخواب ذلّت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید محمد یوسفی چهارم فروردین ۱۳۳۷، در شهرســتان کرج دیده به جهان گشــود. پدرش مختار و مادرش ریحان نام داشــت. خواندن و نوشتن نمی‌دانست. فروشــنده بود. سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شــد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هفتم مرداد ۱۳۶۷، در فاو عراق با اصابت ترکش به شــهادت رسید. مزار وی در بهشت رضا شهرستان ساوجبلاغ واقع است.

 در ادامه فرازی از وصیت‌نامه شهید «یوسفی» را بخوانید.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

سلام به امام‌زمان (عج) و نایب بر حقّش امام خمینی و به امید پیروزی رزمندگان اسلام و به امید نابودی صدّام و منافقین. این‌جانب محمّد یوسفی فرزند مختار وصیّت می‌نمایم که مرا در بهشت رضا (ع) به خاک بسپارید و نماز وحشت بر من بخوانید. ضمناً پدرم هرگونه تصمیمی که بعد از شهادتم بگیرد حجّت است؛ و آن قدر به جبهه می‌روم و می‌جنگم تا شهید شوم. ای جوانان نکند در رختخواب ذلّت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد. خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار. والسّلام

پیام شاخص شهید بزرگوار بر اساس متن وصیت‌نامه و مطابقت با آیات و روایات

پیام شهید: آن قدر به جبهه می‌روم و می‌جنگم تا شهید شوم. ای جوانان نکند در رختخواب ذلّت بمیرید که حسین علیه‌السلام در میدان نبرد شهید شد.

شاهد حدیثی: قال امام حسین علیه‌السلام: ما أَهوَنَ المَوتَ عَلی سَبیلِ نَیلِ العِزِّ وَإِحیاءِ الحَقِّ لَیسَ المَوتُ فی سَبیلِ العِزِّ إِلاّحَیاةً خالِدَةً وَلَیسَتِ الحَیاةُ مَعَ الذُّلِّ إِلاَّ المَوتَ الَّذی لاحَیاةَ مَعَهُ. (احقاق الحق، ج ۱۱، ص ۶۰۱)
امام حسین علیه‌السلام فرمودند: چه آسان است مرگی که در راه رسیدن به عزّت و احیای حق باشد، مرگ عزّتمندانه جز زندگی جاوید و زندگی ذلیلانه جز مرگ همیشگی نیست.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از