حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز خبر داد:

معدوم‌سازی ۲هزارکیلوگرم موادغذایی فاسد در اهواز

معدوم‌سازی ۲هزارکیلوگرم موادغذایی فاسد در اهواز

از کشف و معدوم سازی ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف و فاسد خبر داد.

به گزارش رهیاب دکتر شایسته شمی پور در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به معدوم سازی موادغذایی با بیان اینکه بازرسی از همه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در طول شبانه روز توسط بازرسان سلامت محیط انجام می‌شود، گفت: کشف و معدوم سازی بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کیلو گرم  مواد غذایی غیر قابل مصرف در هفته پایانی مردادماه امسال در مناطق کیانپارس و پردیس و زیر پوشش مرکز بهداشت غرب اهواز انجام و با متخلفان در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی برخورد جدی شد.

وی افزود: عرضه و فروش مواد غذایی بدون مجوز و همچنین تاریخ گذشته در این مراکز به ویژه در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی نگران کننده است، بنابراین از مردم خواهشمندیم هنگام خرید دقت کرده و از خرید هرگونه مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی و تاریخ گذشته و ... خودداری و در هنگام خرید موادغذایی از معتبر بودن مشخصات بهداشتی بر روی مواد غذایی همچون تاریخ تولید، تاریخ انقضا، شناسه بهداشتی و .. اطمینان حاصل کنند.

اسلام نظری، مسئول گروه سلامت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز به اجرای طرح تشدید بازدید از صنوف و برخورد با مراکز عرضه کننده اینگونه مواد غذایی اشاره کرد و ادامه داد: بازرسان سلامت محیط مرکز در صورت مشاهده  هرگونه ماده غذایی فاقد مشخصات بهداشتی و تاریخ معتبر در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ضمن جمع آوری مواد غذایی، با متخلف برابر قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی برخورد خواهند کرد.

وی از شهروندان خواست در زمان خرید هرگونه مواد غذایی به مشخصات بهداشتی درج شده از جمله،تاریخ تولید، انقضاء، پروانه بهداشتی و .. دقت کرده و  هرگونه تخلف بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از