حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403

نماز عیدفطر سنگری بزرگ برای وحدت امت‌اسلامی است

نماز عیدفطر سنگری بزرگ برای وحدت امت‌اسلامی است

حجت‌السلام والمسلمین  احمد امیری اصل امام‌جمعه شهرستان کرخه گفت: نماز عید سعید فطر یادآور قیام انسان‌ها در روز قیامت در پیشگاه خداوند است.

 حجت‌السلام والمسلمین احمد امیری اصل در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب»پیرامون ماه رمضان و اهمیت نماز عید فطر اظهار کرد: ماه رمضان یکی از ماه‌های پرخیروبرکت خدا برای بندگانش است. این ماه بهترین فرصت برای انجام اعمال نیک بود. ماهی که در آن حتی خوابیدن فرد روزه‌دار هم ثواب بود. در این ماه پرخیروبرکت ما شبهای قدر را داشتیم که مقدرات یک سال انسان در این شب‌ها تعیین می‌شد که مردم با شب‌زنده‌داری در سرنوشت خود می‌توانستند نقش مؤثری داشته باشند. همچنین در آخرین جمعه ماه رمضان ما روز قدس را داشتیم که با حضور تمام مردم دنیا در خیابان‌ها و سردادن شعار علیه رژیم صهیونیستی از مردم فلسطین حمایت کردیم و در پایان ماه رمضان نماز عید فطر را داریم که از اهمیت خاصی برخوردار است.

 وی افزود: یادآور قیام انسان‌ها در روز قیامت در پیشگاه خداوند نماز عید سعید فطر است. با پایان‌یافتن ماه مبارک رمضان و بخشش گناهان و شب زنده داری‌ها  بسیاری از افراد بار دیگر متولد می‌شوند. حضور پرشور مردم در نماز عید فطر نشان از اهمیت آن در دین اسلام است. 

  حجت‌السلام والمسلمین  احمد امیری اصل امام‌جمعه شهرستان کرخه در ادامه گفت: مبارزه با شیطان و هواوهوس پس از یک ماه بندگی مخلص خدا بودن نیز باید ادامه یابد، باید از این قلبی که از گناه پاک شده است به خوبی مراقبت کنیم تا دچار غبارگرفتگی نشود و قربانی فریب‌های شیطان نشویم.

امام‌جمعه کرخه بیان کرد: بر همگان لازم است خدای متعال را به سبب روزه‌هایی که توفیق پیدا کرده تا در ماه رمضان، بگیرد، شکر کنند، باید بر ماهی که قرآن کریم در آن بر پیامبر(ص) نازل شد، امام علی (ع) در آن به شهادت رسید، و برای ما رحمت و تقوا به ارمغان آورد و ماهی که از آمدنش خوشحال و از رفتنش ناراحت می‌شویم، بنابراین  باید سعی کرد این نورانیت و عبادات  را در همه ایام سال حفظ کرد.

 وی گفت: بر اساس روایات نماز عید، زمانی کامل می‌شود که زکات قبل از برپایی نمازپرداخت شده باشد. ماه رمضان را هر فردی به‌تناسب بضاعت خود گذرانده و در حالی به عید فطر رسیده‌ایم که هر کس توشه‌ای برداشته و ذکرها، عبادات، مناجات‌ها، استغفارها و... بخشی از توشه‌ ذخیره شده  مؤمنان در ماه مبارک رمضان بوده است.

 امیری اصل در ادامه در مورد پرداخت زکات عنوان کرد: زکات فطره  همان زکات بدن است در حقیقت یکی از انواع زکات و یک نوع مالیات سرانه است که به نفع فقرا گرفته می‌شود. مسلمانان پس از یک ماه روزه گرفتن و توجه به حال مستمندان اجتماع است، یک‌قدم در این راه برداشته و تقریباً مقدار خوراک یکی دو روز خود را به نیازمندان می‌دهند، این کار اگرچه به‌ظاهر کوچک به نظر می‌رسد؛ ولی  مقدار قابل‌توجهی از نیازمندی‌های محرومان جامعه در صورت عمل به این دستور تأمین خواهد شد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از