حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403

نمایشگاه هوایی پایگاه شکاری دزفول میزبان راهیان نور

نمایشگاه هوایی پایگاه شکاری دزفول میزبان راهیان نور

نمایشگاه هوایی راهیان نور پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول به منظور نمایش بخشی از توان نظامی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «رهیاب»؛ بیست و دومین نمایشگاه بزرگ هوایی راهیان نور در پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول از امروز، یکشنبه سیزدهم اسفندماه گشایش یافت و تا بیست و دوم اسفندماه میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

این نمایشگاه در حوزه‌های توانمندی و تجهیزات نیروی هوایی، پرواز جنگنده‌ها بر فراز نمایشگاه، بازآماد و تعمیرات هواپیما و همچنین بخش فرهنگی میزبان علاقمندان و گردشگران است.

از جمله هواپیماها، پهپاد‌ها و موشک‌های ارائه شده در این نمایشگاه می‌توان به هواپیما‌های F ۱۴، F ۴، F ۵، PC-۷، F ۷، MIG-۲۹، SU-۲۴، نفربر آبی‌خاکی BTR، موشک‌های ستار و سجیل و زوبین و پهپاد‌های آرش و کمان۱۲ اشاره کرد.

نمایشگاه هوایی راهیان نور دزفول شامل غرفه تجهیزات هوایی، نظامی، موشکی، پهپادی و همچنین غرفه‌های فرهنگی و هنری است و در حاشیه آن جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی در دو نوبت صبح و عصر به انجام پرواز نمایشی می‌پردازند.

نمایشگاه هوایی راهیان نور نیروی هوایی از جمله جاذبه‌های گردشگری دوران دفاع مقدس در استان خوزستان است که هرسال مورد استقبال گسترده کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

پایگاه چهارم شکاری دزفول با اجرای یک‌هزار و ۵۱۵ سورتی پرواز برون‌مرزی در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در بمباران مواضع دشمن بعثی و پشتیبانی از رزمندگان داشت.

دزفول در شمال استان خوزستان در دوران دفاع مقدس مورد اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۴۸۹ بمب و راکت و ۵ هزار و ۸۲۱ گلوله توپ دشمن قرار گرفت.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از