حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
هفته دفاع مقدس یادآور مقاومت در برابر استکبار
در گفتگو با «رهیاب» مطرح شد؛

هفته دفاع مقدس یادآور مقاومت در برابر استکبار

فرمانده سپاه شهرستان اندیمشک گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجلیل از رشادت‌های ملت ایران در برابر ابرقدرت‌های جهانی است.

سید عطاءالله موسوی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ پیرامون هفته دفاع مقدس اظهار کرد؛ در دفاع مقدس شاهد یک جنگ بین‌المللی بودیم که ابرقدرت‌های زورگو علیه ملت ایران به راه انداختند.

وی با اشاره به دلایل اهمیت هفته دفاع مقدس، افزود: انقلاب ما سبک حکومت‌داری را بر اساس دین و متفاوت از دیگران شکل داد و این خطری بزرگ برای استبداد و استکباری بود که همه هدفشان دنیا و زرق‌وبرق آن بود.

فرمانده سپاه شهرستان اندیمشک گفت: جبهه استکبار در ادامه مسیر انقلاب ما نیز همه فشار و توان خود از جمله ترور و تحریم سیاسی، اقتصادی را به کار بستند تا از رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی جلوگیری کنند که البته با کمک الهی و ایستادگی جانانه مردم موفق نشدند و در ادامه نیز موفق نخواهند شد و انقلاب اسلامی روزبه‌روز قوی‌تر می‌شود.

موسوی تحریک صدام به جنگ هشت‌ساله با ملت ایران را یکی از اقدامات استکبار دانست و بیان کرد: دو ابرقدرت استکبار، یعنی آمریکا و شوروی که دشمن ما بودند، علیه انقلاب اسلامی متحد شدند و به صدام کمک کردند. این اتحاد نشان‌دهنده نگرانی آن‌ها از آزادگی ما و مسیر جدیدی بود که در دنیا در پیش گرفته‌ایم.

وی با تشریح هماهنگی مناسب دستگاه‌های شهرستان در هفته دفاع مقدس افزود: با کمک حوزه‌ها و اقشار مختلف بسیج و البته مردم، در روز ۳۱ شهریور برنامه‌های متعددی در سطح شهرستان برگزار شد.

موسوی با بیان اینکه تجلیل و دیدار با خانواده شهدا به‌صورت ویژه دنبال خواهد شد، عنوان کرد: عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین برگزار شد.

وی یادواره‌های شهدای را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس بیان کرد و افزود: گرامیداشت حماسه جسر نادری در ۶ مهر، تجلیل از فرزندان شهدا و جانبازان و ایثارگران توسط ادارات و رزمایش جهادی اهدای لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان کم‌بضاعت از جمله ده‌ها برنامه هفته دفاع مقدس است.

موسوی با بیان اینکه شهر در این ایام باید رنگ و بوی دفاع مقدس به خود بگیرد، گفت: فضاسازی مناسب و کیفیت‌بخشی به مراسم‌ها و زنده نگه‌داشتن رشادت‌های شهدا، جانبازان و خانواده‌های آن‌ها در اولویت است و همه تلاش ما برگزاری این مراسم‌ها در شأن و مرتبه دفاع مقدس است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از