حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
از بعدازظهر امروز؛

بارش‌های سنگین در خوزستان اتفاق خواهد افتاد

بارش‌های سنگین در خوزستان اتفاق خواهد افتاد

کارشناس هواشناسی استان گفت: در حال حاضر جبهه گرم این سامانه بارشی فعال است و با ورود جبهه سرد از بعدازظهر امروز، بارش‌های سنگین در بسیاری از شهرها اتفاق خواهد افتاد.

 حسن نجفی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ پیرامون وضعیت آب‌وهوای استان خوزستان اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه بارشی که از شب گذشته در استان فعال شده همچنان تا فردا صبح در کل استان سبب باران ملایم تا شدید «تا اواسط امروز» و رگبار شدید توأم با رعدوبرق «بعدازظهر تا شب»، وزش بادهای متوسط تا شدید، احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط و احتمال بارش برف در قلل مرتفع و کاهش محسوس دما خواهد شد.

وی افزود: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها طی امروز و امشب در مناطق شمالی، شرقی، شمال شرقی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از جنوب خواهد بود. با توجه به‌شدت بارش‌ها آب‌گرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها در سطح استان مورد انتظار است.

 کارشناس هواشناسی استان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، همه شهرهای استان خوزستان تحت‌تأثیراین سامانه بارشی قدرتمند هستند و شاهد آب‌گرفتگی بسیاری از نقاط استان خواهیم بود.

 نجفی با بیان اینکه پنج‌شنبه جوِ پایداری در سطح استان خواهیم داشت، بیان کرد: در حال حاضر جبهه گرم این سامانه بارشی فعال است و با ورود جبهه سرد از بعدازظهر امروز، بارش‌های سنگین در بسیاری از شهرها اتفاق خواهد افتاد.

کارشناس هواشناسی گفت: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۳۴.۶ و دهدز با ۹.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند. در شبانه‌روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۳۲.۷ و کمینه دمای ۱۶.۲ درجه سانتیگراد رسیده است.


وی در ادامه عنوان کرد: به مسافران نوروزی توصیه می‌کنم امروز سفر خود را لغو کنند و در جاده‌های کوهستانی اصلاً قرار نگیرند این هشدار را جدی بگیرند؛ چون بارش باران در ساعات آینده شدت خواهد داشت و تا پایان بارندگی خود را در مکان امن قرار دهند و از تردد در جاده‌ها خودداری کنند.

 نجفی در پایان گفت: بیشترین باران در مناطق شمال و شرق استان گزارش شده است این مناطق بارندگی بالایی داشتند، بیشترین میزان بارندگی در بید روبه ۷۸.۶ میلیمتر و کمترین میزان بارندگی در هندیجان ۴.۱ میلیمتر میزان بارندگی داشتند و این میزان بارندگی در استان بیشتر هم خواهد شد.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از