حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
مدیرکل هواشناسی خوزستان مطرح کرد:

پایداری دما‌های ۴۸ و ۴۹ درجه در خوزستان

پایداری دما‌های ۴۸ و ۴۹ درجه در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا اوایل هفته آینده نوسانات یک الی دودرجه‌ای دما در سطح استان مورد انتظار است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان خوزستان؛ محمد سبزه زاری اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا اوایل هفته آینده نوسانات یک الی دودرجه‌ای دما در سطح استان مورد انتظار است؛ لذا وقوع دماهای ۴۸ و ۴۹ درجه در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

 وی افزود: طی امروز به سبب جریانات جنوبی افزایش رطوبت و پدیده شرجی در سواحل شرقی و جنوب شرقی تا بخش‌هایی از مرکز وجود دارد و به‌تدریج تا بامداد فردا از شدت آن به جز در سواحل شرقی کاسته خواهد شد. همچنین طی بعدازظهر امروز به سبب بالابودن ضرایب ناپایداری احتمال رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده در ارتفاعات شرقی و شمالِ شرقی استان دور از انتظار نیست.

 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از فردا تا شنبه سرعت وزش بادها در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی متوسط تا نسبتاً شدید و همراه با تندبادهای لحظه‌ای خواهد بود؛ لذا احتمال خیزش گردوخاک‌های موقتی و محلی نیز وجود دارد. شمال خلیج‌فارس نیز طی این مدت مواج است.

 در شبانه‌روز گذشته امیدیه با دمای ۴۸/۴ و ایذه با ۲۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند. در این مدت بیشینه و کمینه دمای اهواز ۴۷/۸ و ۳۲/۲ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از