حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403

پروانه علامت استاندارد برای آمبولانس صادر شد

پروانه علامت استاندارد برای آمبولانس صادر شد

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خوزستان گفت: با توجه به انطباق با بندهای استاندارد مربوطه و تأییدیه سازمان ملی استاندارد مبنی بر منطبق بودن آمبولانس واحد تولیدی با استاندارد ملی، پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی سازمان نظارت استان خوزستان؛ بهزاد پورکیهان اظهار کرد: پیرو درخواست یک واحد تولیدی مبنی بر تجهیز خودروهای امدادی ون وانا و مراجعه کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد به واحد تولیدی، بازرسی خودروهای تجهیز شده صورت گرفت و با توجه به انطباق با بندهای استاندارد مربوطه و تأییدیه سازمان ملی استاندارد مبنی بر منطبق بودن آمبولانس واحد تولیدی با استاندارد ملی، پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شد.

 وی افزود: استاندارد ملی ایران به شماره ۴۳۷۴ با عنوان خودروهای پزشکی و تجهیزات آن‌ها آمبولانس‌ها از نوع استانداردهای اجباری است به این معنی که تمام خودروهای آمبولانس تولیدی در کشور ملزم به رعایت بندهای آن هستند و از لحاظ قانونی تجهیز آمبولانس مغایر با این استاندارد تخلف محسوب می‌شود. این استاندارد برای آمبولانس‌های شهری و جاده‌ای با قابلیت انتقال حداقل یک بیمار کاربرد دارد.

 رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خوزستان گفت: با توجه به حساسیت بسیار زیاد انتقال بیمار از محل حادثه به مراکز درمانی، یک مجموعه استاندارد منسجم برای خودروهای امدادی و اجزای آن‌ها، قطعاً در جهت به‌حداقل‌رساندن هرگونه ریسک در عملکرد ایمن آمبولانس و تجهیزات داخل آن، کمک خواهد کرد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از