حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403

چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نکنیم

چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نکنیم

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: با توجه به این هشدارها و اقدامات ما در این روزها انشاالله چهارشنبه سوری بدون خطر و ایمنی برای همشهرمان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛ مراسم چهارشنبه‌سوری که در سال‌های دور، با روشن‌کردن یک آتش کوچک و دور هم جمع‌شدن خانواده‌ها جشن گرفته می‌شد، سال‌هاست که شباهت زیادی به صحنه‌های جنگ پیدا کرده است. دیگر مراسم چهارشنبه‌سوری، شباهتی به جشنی که در شاهنامه فردوسی نیز به آن اشاره شده، ندارد. در شب چهارشنبه آخر سال، قشری که بیشتر آن‌ها را جوانان و نوجوان تشکیل می‌دهند با در دست‌داشتن مواد محترقه خطرناک، آرامش را از شهروندان سلب می‌کنند و گاه این سلب آرامش آن‌ها با خطراتی برای خودشان و همچنین دیگران همراه می‌شود.

هر سال توصیه‌های مکرری در رابطه با کم‌خطر برگزار کردن مراسم چهارشنبه‌سوری ارائه می‌شود و امسال نیز این توصیه‌ها رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. افرادی که از خرید مواد محترقه استقبال می‌کنند، بیشتر نوجوانان و جوانان هستند و این عده، فریب فروشندگان مواد محترقه را می‌خورند.

ابراهیم قنبری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛ پیرامون حوادث چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت با تلفن ۱۲۵ با ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهیم.

وی افزود: استفاده از مواد آتش‌بازی هرگز به طور کامل ایمن نیست، حتی در صورتی که کاملاً مراقبت صورت گیرد. حوادث نه‌تنها ممکن است برای کسانی که از آن استفاده می‌کنند به وجود آید، بلکه برای کسانی که این مواد را درست می‌کنند نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: با توجه به نزدیک‌شدن پایان سال و در پیش داشتن چهارشنبه‌سوری، درخواستی که از همشهریان خود داریم این است که چهارشنبه‌سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نکنند و عید را بر کام خود، همشهریان و خانواده تلخ نکنند.

قنبری عنوان کرد: از چهارشنبه‌سوری استفاده بهینه داشته باشیم، نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک و رعایت ایمنی‌هایی که همکاران ما در سطح شهر به شهروندان آموزش و هشدار داده‌اند.

قنبری بیان کرد: با توجه به احتمال وقوع حوادث و آتش‌سوزی ناشی از ترقه و مواد آتش‌زا در چهارشنبه آخر سال، در این راستا تمامی نیروهای آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کرد از طریق آموزش‌های صحیح به تمام اقشار جامعه از طرق مختلف حضوری و مجازی از پیش آمدها و اتفاقات ناگوار جلوگیری کرد. عنوان کرد: ما بیش از ۷۰۰ هزار آموزش نکات ایمنی در سه‌ماهه اخیر در سطح شهر داشتیم، امیدوارم دانش‌آموزانی که همکاران ما در این راستا به آن‌ها آموزش‌های لازم را داده‌اند، با توجه به مواردی که منجر به آتش‌سوزی و آسیب به آنها می‌شود را رعایت کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: امیدواریم با توجه به این هشدارها و اقدامات ما در این روزها چهارشنبه‌سوری بدون خطر و ایمنی برای شهرمان باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از