حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
فرمانده سپاه استان خوزستان:

دومین کنگره 24 هزار شهید استان خوزستان برگزار می‌شود

دومین کنگره 24 هزار شهید استان خوزستان برگزار می‌شود

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر خوزستان گفت: دومین کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان ۱۷ اسفند ماه برگزار می‌شود.

  به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی«رهیاب»؛ سردار حسن شاهوار پور در نشست خبری صبح امروز پیرامون ۲۴ هزار شهید استان خوزستان که در سالن جلسات هویزه برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری نمایش بزرگ آستان عشق روایتی از بازگشت به فطرت به‌زودی به‌عنوان یکی از اقدامات بزرگ ملی شهدای استان خوزستان به‌صورت زنده اجرا می‌شود که بر اساس بوم داخلی کشور است و نمونه این کار در هیچ جای دنیا نیست. نمونه‌ای که بر اساس روایات واقعی در طول تاریخ بشر اتفاق افتاده است را به تصویر می‌کشاند.

 وی با بیان اینکه این نمایش ۱۰ تا ۱۵ شب به‌صورت زنده تکرار می‌شود و جذابیت فوق‌العاده و مرتبط با باورهای دینی و فرهنگ عمومی ما است، افزود: هر شب ۱۰ هزار نفر امکان حضور در این مراسم را خواهند داشت؛ ۷۰ درصد از مردم اهوازی و ۳۰ درصد نیز از مردم استان هنگام پخش این نمایش حضور خواهند داشت.

  فرمانده سپاه حضرت ولیعصر «عج» گفت: از همه اقشار برای تماشای این نمایش دعوت خواهد شد. ضمن اینکه سامانه NAMATICKET.IR نیز برای ثبت‌نام برای حضور جهت تماشای این نمایش تعریف شده است و علاقه‌مندان با کاملی از سوم اسفندماه می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند، البته دعوت حضوری نیز خواهیم داشت.

  سردار شاهوار پور ادامه داد: در حاشیه این کنگره، فعالیت‌های فرهنگی بسیاری صورت‌گرفته است که یکی از این رونمایی از ۲۰۰ کتاب درباره کودکان و نوجوانان و نیز نقش زنان در دفاع مقدس، زندگی‌نامه شهدا و خاطرات شهدا انجام شده است. همچنین ۷ میلیون سند پیرامون دفاع مقدس جمع‌آوری و از این تعداد بیش از ۵۰۰ هزار سند بازسازی شده است. ضمن اینکه چرخه تولید کتاب همچنان ادامه خواهد داشت.

  وی افزود: برای استقبال از این کنگره برنامه‌هایی از جمله یادواره شهدا در شهرستان‌ها، بازسازی تصاویر شهدا و نصب دیوارنگاره‌ها و دیوارنویسی با موضوع شهدا در سراسر استان نیز در حال انجام است.

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاهی در حاشیه محل برگزاری این نمایش که در جاده ساحلی اهواز جنب پارک شهروند برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این نمایشگاه دارای غرفه‌های متنوع خواهد بود و کارهای بسیار فاخری انجام می‌شود. همچنین ایستگاه خدمات‌رسانی به مردم نیز برپا خواهد بود.

  سردار شاهوار پور عنوان کرد: همچنین ۴ فیلم از جمله دست‌های ناپیدا مربوط به نقش زنان در دفاع مقدس، چایخانه و دشت آزادگان که در جشنواره فجر نیز حائز رتبه شدند تولید شده است. ضمن اینکه فیلم سردار هور نیز در حال تهیه است و فیلم ماهیان صبح به اتمام رسیده است و به‌زودی رونمایی خواهد شد. همچنین در بحث پویانمایی و فضای مجازی کارهای زیادی انجام شده است. در همین راستا یک درگاه جامع در حال تولید است که اقدامات مربوط به شهدا و کنگره ملی شهدای استان خوزستان در آن قرار داده خواهد شد.

  فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) در خوزستان گفت: ۲۲۰۰ یادواره تحت عنوان شهدای دانش‌آموز برای دانش‌آموزان هدف‌گذاری شده که تاکنون ۱۹۰۰ یادواره برگزار شده است. همچنین ۴۰ یادواره با عنوان یادواره شهدای معلم برای معلمان نیز پیش‌بینی شده بود که همگی برگزار شدند.

 وی برگزاری اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت را ضروری دانست و افزود: اردوهای راهیان نور و پیشرفت در حال انجام است. این اقدامات در جهت آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ شهدا و بحث‌های دشمن‌شناسی و امیدآفرینی و عشق به این آب‌وخاک برگزار می‌شوند زیرا معتقدیم هر چه در بخش آموزش‌وپرورش به‌عنوان سرمایه انجام شود باز هم کم است.

  انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از