حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403
مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی‌عصر (عج) مطرح کرد:

احداث و تعمیر ۸۰ هزار مدرسه در خوزستان

احداث و تعمیر ۸۰ هزار مدرسه در خوزستان

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: در یک سال گذشته ۳۱ مدرسه در روستا‌ها احداث و ۵۲ مدرسه تعمیر شده است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ سرهنگ پاسدار اسلام موسوی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: خوزستان ۱۰ ماه از سال با مشکل گرما مواجه است از این رو ۲ هزار و ۲۰۰ کولر توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه به نیازمندان اهدا و ۳۰ قرارگاه برای تعمیرات کولر فعال شد.

 وی افزود: سال گذشته بیش از ۱۷۰ هزار بسته معیشتی، ۴۶ هزار بسته پوشک و ۱۱۵ هزار اقلام بهداشتی اهدا شد.

 مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: همچنین در سال گذشته یک هزار و ۲۳۴ سرویس جهیزیه توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی و ۴۶ هزار و ۵۶۸ قلم نوشت‌افزار توسط گروه‌های جهادی و خیران تهیه و توزیع شد.

 سرهنگ پاسدار موسوی بیان کرد: مرز چذابه یکی از مرزهای پرتردد ایام اربعین است، اما زیرساخت‌های کافی ندارد که قرارگاه سازندگی سه هزار کیلومتر راه را آسفالت، سه کیلومتر سایه‌بان، ۱۴۴ چشمه سرویس بهداشتی احداث کرده است.

 وی ادامه داد: ۲۱۵ موکب توسط سه هزار و ۵۰۰ جهادگر در ۲ مرز چذابه و شلمچه برپا شد.

 سرهنگ پاسدار موسوی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۶۷۲ هکتار بیابان‌زدایی‌شده است، گفت: یکی از موضوعات اصلی روستاها این است که برای انتقال محصولات خود با مشکل مسیرها مواجه هستند، سعی شده مسیر برای تردد روستاییان فراهم شود که در این راستا ۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

 وی افزود: سال گذشته یک هزار تن قیر در چذابه، سوسنگرد و دزپارت برای آسفالت مصرف شده است.

 مسئول بسیج سازندگی سپاه  ولی‌عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ هزار گروه جهادی در کشور و سه هزار و ۶۰۰ گروه جهادی در خوزستان فعالیت دارند، اظهار کرد: ۲۰۵ واحد مسکونی، یک هزار و ۵۲۲ تعمیر و ۱۵۰ واحد مسکونی با مشارکت کمیته امداد احداث شده است.

 سرهنگ موسوی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با استانداری خوزستان گفت: با فرمانداری شهرستان شوش برای تکمیل و تجهیز مجتمع رفاهی شهرستان شوش و تکمیل و تجهیز سرویس بهداشتی و بازارچه مجاور حرم دانیال نبی (ع) تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است.

 وی ادامه داد: بسیج سازندگی سال گذشته ۶۴ برنامه تلویزیونی، ۶ قسمت پخش زنده، هشت برنامه رادیویی و هفت برنامه مجله خبری، یک هزار و ۵۰۴ خبر و ۳۵ مستند تولید کرده است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از