حالت تاریک
دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403
در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد؛

افتتاحیه رویداد بزرگ صدرا

افتتاحیه رویداد بزرگ صدرا

مراسم افتتاحیه رویداد بزرگ صدرا «صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» با حضور مسئولین استانی و شهری، ۳۱ شرکت صنعتی، صنعتگران و کارآفرینان شهرستان دزفول در سالن اجتماعات شیخ مرتضی انصاری واحد دزفول برگزار شد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان خوزستان؛ سید محمدمهدی صافی ضمن تشکر از حضور شرکت‌کنندگان، به اهمیت بالای تعامل دانشگاه با صنعت پرداخت و اظهار کرد: این دانشگاه با داشتن رشته‌های مختلف فنی و مهندسی و دانشکده مهارت و کارآفرینی آماده ارائه خدمات به جوانان و طالبان علم و دانش است.

وی با اشاره به چشم‌انداز آینده رشته‌های علوم‌انسانی و فنی‌مهندسی در شهرستان دزفول افزود: فاصله‌گرفتن دانشجویان از رشته‌های علوم پایه و فنی در سال‌های اخیر نگران‌کننده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بر رسالت دولت و مسئولان برای جذب و ساماندهی دانشجویان در بازار کار و اشتغال پایدار تأکید کرد و گفت: سه قطب صنعت، علم و اشتغال دغدغه تمام دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مدون و اساسی صورت گیرد.

صافی عنوان کرد؛ پیشرفت مهارتی دانشجویان در تمام رشته‌ها در این دانشگاه در مقطع کنونی، چشمگیر بوده و دانشجویان در کنار تحصیل، باتوجه‌به شعار «هر دانشجو در هر ترم یک مهارت» در حال مهارت‌آموزی هستند.

در ادامه علیرضا خردمند با بیان پیشرفت علمی و صنعتی ایران اسلامی در عصر کنونی اظهار کرد: حملات موشکی و پهپادی ایران به رژیم کودک‌کش اسرائیل مرهون پیشرفت صنعتی ایران در زمینه نظامی است.

وی حمایت خود و مسئولان را از برگزاری رویداد صدرا اعلام کرد و افزود: پیوند علم و صنعت  به‌منظور اشتغال جوانان امری ضروری است و هم سو بودن رشته‌های علوم‌انسانی و فنی‌مهندسی برای پیشرفت اقتصادی و اشتغال‌زایی لازم و ملزوم هم هستند.

فرماندار ویژه دزفول گفت: وجود رشته‌های مدیریتی برای تربیت مدیران کارآمد ضروری است تا بتوان با علم مدیریتی برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده‌ای را انجام داد و در خدمت رشته‌های فنی،مهارتی و مهندسی بود تا چرخه صنعت و اقتصاد به‌درستی بچرخد.

محسن چگینی به تشریح برخی برنامه‌های تدوین شده در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و اظهار کرد: در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است که علوم فناوری و آزمایش‌های پیش‌بینی شده برای سال‌های آینده رشته‌های موجود در دانشگاه و نیازهای فردای ایران و استان خوزستان از جمله آن‌ها است.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را نهادی خصوصی دانست و با اشاره به زیان‌ده بودن برخی واحدهای این دانشگاه در استان افزود: دانشگاه آزاد تا کنون نه‌تنها هیچ کمکی از دولت نگرفته؛ بلکه دولت مبالغ زیادی را به دانشگاه بدهکار است و اگر این بدهی‌های دولت پرداخت شود از زیان دهی خارج خواهیم شد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان حضور دانشگاه آزاد اسلامی را در تمام مقاطع حساس یادآور شد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در تمام حوادث و بحران‌ها، از جمله در حادثه سیل ۹۸، در زمان کرونا و در مباحث آموزشی و فرهنگی در کنار مردم و دولت بوده و خواهد بود.

چگینی از فرماندار دزفول و مسئولان شهری خواستار همکاری و تعامل با دانشگاه در مورد ساخت مسکن اساتید و کارمندان شد و خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد دزفول هم زمین مناسب و هم مجوز ساخت مسکن از سازمان مرکزی دانشگاه دارد.

در پایان مراسم افتتاحیه نادر رستمی‌زاده ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای این رویداد و خدمات دانشکده مهارت و کارآفرینی اظهار کرد: استقبال صاحبان صنایع از این رویداد بی‌نظیر است.

مدیر اجرایی رویداد صدرا و رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی واحد دزفول افزود: بیش از ۵۰ شرکت صنعتی برای شرکت در این رویداد اعلام آمادگی کردند که در نهایت ۳۱ شرکت صنعتی با برپایی غرفه‌هایی در این نمایشگاه و رویداد مهم دستاوردها و خدمات خود را برای عموم مردم به‌خصوص صنعتگران و دانشجویان به نمایش گذاشتند.

در پایان مسئولین و دانشجویان با حضور در محل نمایشگاه و بازدید میدانی از غرفه‌های نمایشگاه، با صنعتگران و صاحبان شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و دستاوردهای آنها آشنا شدند.

بازارچه صنایع خلاق دانشجویی دیگر نمایشگاهی بود که پس از افتتاح نمایشگاه رویداد صدرا مورد بازدید قرار گرفت و از آثار دانشجویان خلاق و هنرمند، بازدید به عمل آمد.
انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از