حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی:

توجه به دغدغه معیشتی معلمان ضروری است

توجه به دغدغه معیشتی معلمان ضروری است

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین رسالت یک معلم پرورش و سپس تعلیم و تربیت است از این رو توجه به دغدغه معیشتی معلمان یک ضرورت است.

  سید کریم حسینی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: در مجلس یازدهم طرح رتبه‌بندی قانونی معلمان بعد از حدود ۱۰ سال دوباره کلید خورد و به تصویب رسید و برای اجرا تقدیم دولت شد.

وی طرح رتبه‌بندی فرهنگیان را در راستای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش و همچنین بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان مؤثر دانست و افزود: این طرح در دولت سیزدهم پس از سال‌ها انتظار فرهنگیان به تصویب رسید و از سال ۱۴۰۱ اجرایی شد، بر اساس آخرین اخباری که در این حوزه در دسترس است، بیش از ۱۰۰ هزار معلم در کشور رتبه‌بندی شده‌اند و حق رتبه‌بندی آنان پرداخت شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی نوع استخدام در کمیسیون اجتماعی، گفت: بعضی از استخدامی‌هایی که قبلاً به شکل قراردادی یا ناقص بود و دغدغه وضعیت استخدامی را داشتند برطرف شد. البته هنوز برخی از عناوین از جمله نهضت سوادآموزی به نتیجه نرسیده است که امیدواریم در طرح ساماندهی کارکنان دولت این مسئله نیز مرتفع شود.

حسینی با اشاره به جایگاه و شأن والای معلمان بیان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری موقعیت آموزش‌وپرورش هم‌سطح سایر دستگاه‌های اجرایی نیست؛ بلکه در واقع دانشگاهی است که در آن نیروی انسانی تربیت و پرورش داده می‌شود و در نهایت برای کارهای اجرایی و آموزشی وارد جامعه می‌شود.

وی پیرامون معیشت معلمان عنوان کرد: توجه به آموزش‌وپرورش و نداشتن دغدغه معیشتی معلمان یک ضرورت است که سعی شده در سایر حوزه‌ها از جمله مسائل مربوط به معیشت معلمان گام‌هایی برداشته شود. یقیناً معلمی که دغدغه معیشت زندگی خود را نداشته باشد می‌تواند با آرامش خاطر و کیفیت بالاتری به رسالت خطیر و حیاتی خود که تعلیم، تربیت و هدایت نسل آینده است، بپردازد.

  حسینی افزود: یکی از دغدغه‌ها و پیگیری‌های ما در مجلس یازدهم رسیدگی به وضع معلمانی است که هنوز تکلیف استخدامی آن مشخص نشده است.

  وی در خصوص شرط سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: در آزمون‌های استخدامی رشته‌های مختلف، محدوده سنی مشخص شده است و اشکالات این مسئله را بارها به سازمان استخدامی اعلام کردیم. در دو دهه گذشته استخدامی کمی داشتیم، به‌هرحال تمام جوانان فارغ‌التحصیل امکان ایجاد شغل برای خود ندارند؛ بنابراین دولت باید زمینه اشتغال و شرکت در آزمون استخدامی را برای آنان فراهم کند.

  حسینی اظهار داشت: در قانون استخدامی و به‌ویژه در بحث به‌کارگیری معلمان باید به‌جای تعیین یک عدد سنی خالص و معین، باید سال متولد را مشخص کنیم. این مشکل دغدغه‌ای برای جوانان است که به‌خاطر مابه‌التفاوت یک روز سنی امکان استخدام ندارند؛ اما اگر ماه و سال «یک بازده زمانی مشخص ۶ماهه» مشخص باشد دغدغه جوانان کمتر می‌شود.

  انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از