حالت تاریک
دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403
در گفتگو با «رهیاب» مطرح شد:

شبکه برق شادگان باید تقویت شود

شبکه برق شادگان باید تقویت شود

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: سال‌هاست ضعف‌هایی دربرق شهرستان شادگان در زمینه افت ولتاژ، عدم توسعه شبکه برق و عدم وجود روشنایی وجود دارد.

 هاشم خنفری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ پیرامون مشکل برق شهرستان شادگان اظهار کرد: بر اثر طوفانی که در شهرستان شادگان رخ داد، تعداد ۲۵ دکل فشارقوی در مسیر اهواز به آبادان و بندر امام به آبادان سقوط کردند و بریدگی سیم‌های برق اتفاق افتاد و در نتیجه آسیب جدی به شبکه برق و ایستگاه اصلی شهرستان شادگان وارد شد.

 وی افزود: در پی رخداد این حادثه، برق شهرستان شادگان به مدت سه روز متوالی پایداری نداشت و گاهی قطعی برق ساعت‌ها طول می‌کشید که با همکاری شرکت توزیع نیروی برق و انتقال نیروی برق خوزستان شرایط بحرانی مدیریت شد.

 نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت‌گرفته توسط شرکت برق منطقه خوزستان، در روز اول عملیات بازسازی، برق شهر پایداری نداشت و در روز دوم با جابه‌جایی بار بر روی ایستگاه‌های شهر بندر امام تا حدودی برق شهر تأمین شد و در روز سوم  با وارد کردن ایستگاه خلیج‌فارس در مدار مشکل به طور موقت رفع شد.

 خنفری ادامه داد: قبل از بروز این بحران هم ضعف شدیدی در برق شهرستان شادگان در زمینه افت ولتاژ، عدم توسعه شبکه برق و عدم وجود روشنایی وجود داشت و همیشه میزان مصرف برق در سقف بار بود.

وی عنوان کرد: با توجه به نزدیک‌شدن فصل تابستان و گرمای شدید، نیاز ضروری به تقویت و توسعه شبکه برق در سطح شهر و روستاهای شهرستان شادگان  وجود دارد.

نماینده شادگان در پایان بیان کرد: امید است که مسئولان برق منطقه استان خوزستان ضمن توجه بیشتر به حل بحران برق شهرستان شادگان، مسائلی چون ضعف و نبود امکانات کافی را حل‌وفصل کنند تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی در این شهرستان نباشیم.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از