حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403
در دیدار معلمان با رهبر انقلاب؛

فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد

فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد

حضرت آیت‌الله خامنه ای با بیان اینکه تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است گفتند: جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از خبرگزاری راه دانا؛ هم‌زمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز با رهبر انقلاب دیدار کردند.

محور مهم‌ترین سخنان رهبر انقلاب به شرح زیر است:

تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است.

تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی؛ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند.

تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است.

جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند.
الگوهای جامعه معلمین باید به‌عنوان قهرمان معرفی شوند.

غزه امروز مسئله اول دنیا است؛ صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند؛ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند.

نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است.

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد.

فرض کنید کشورهای گوناگون آن اطراف، عمدتاً کشورهای عرب روابطشان را با رژیم صهیونیستی عادی هم بکنند، این مشکل را حل نمی‌کند. مشکل را متوجه می‌کند به خود دولت‌های آنها. یعنی آن دولت‌هایی که در این جنایات چشم پوشیدند و با وجود یک چنین جنایاتی با آن رژیم دست دوستی دادند، ملت‌ها به جان خود آن دولت‌ها خواهند افتاد.

اگر امروز ملت‌های منطقه علیه رژیم صهیونیستی‌اند، آن روز ملت‌های منطقه علیه دولت‌های خودشان خواهند بود. مشکل حل نمی‌شود. باید فلسطین برگردد به فلسطینی‌ها.

معلّم فقط آموزنده علم نیست؛ بلکه پرورنده هویّت دانش‌آموز است. شما دارید شخصیّت این جوان و نوجوان را می‌سازید. شما هویّت‌ساز هستید. باید به او، هم علم بیاموزید که خب در درجه اوّل هست، هم اعتمادبه‌نفس بدهید، هم همّت و انگیزه بدهید، هم شوق به کار و به درس بدهید، تا بتواند این ظرفیت‌هایی که در او هست اینها را استخراج کند. شما به این دانش‌آموزتان نگاه ملّی بدهید. این دانش‌آموز خودش را جزئی از یک مجموعه، از یک کل احساس کند. این را به دانش‌آموز باید القا کرد. کلاس شما یک نقطه‌ی جداافتاده از مجموعه نیست. این یکی از اجزای مجموعه است که دارد با حرکت خود این ماشین عظیم را که اسمش کشور است، اسمش جامعه است، اسمش نظام است، این حرکت دارد می‌دهد و پیش می‌برد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از