حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403
رئیس دانشگاه آزاد اهواز در گفتگو با رهیاب:

رسالت خطیر معلمان تربیت نیروی انسانی است

رسالت خطیر معلمان تربیت نیروی انسانی است

رئیس دانشگاه آزاد اهواز گفت: آموزش و پرورش رسالت خطیر تربیت نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌ اجتماعی کشور را بر عهده دارد.

 علی افروس در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب، معلمان تربیت نیروی انسانی را برعهده دارد و نیروی انسانی مهم‌ترین مولد سرمایه اجتماعی کشور است. معلمان با ارتقای فعالیت آموزشی و تربیتی خود رسالت خطیر تحقق اهداف فرهنگی جامعه را بر عهده دارند.

 وی افزود: باید به معلمان به‌عنوان محوری‌ترین عامل تربیت نیروی انسانی توجه ویژه کرد و با ایجاد فضایی آرامش‌بخش، به دور از هر دغدغه‌ای زمینه را برای افزایش کیفیت عملکرد آنان فراهم کرد.

 رئیس دانشگاه آزاد اهواز گفت: هر معلمی با دیدن پیشرفت و موفقیت شاگردان خود و قرارگرفتن آن‌ها در مقام و منصب‌های عالی بر خود می‌بالد و به آنان افتخار می‌کند. حال آن که اگر این نسل بر پایه ارزش‌های نظام و منویات مقام معظم رهبری رشد کنند و شکوفا شوند سبب شکست توطئه‌های برنامه‌ریزی شده از سوی دشمنان برای نسل جوان خواهد شد.

 افروس بیان کرد: هر گاه معلمی دانش‌آموزان را بر اساس ساختارها و ارزش‌های نظام و انقلاب پرورش دهد و تلاش هدفمند و مستمر در این زمینه وجود داشته باشد موفقیت و سربلندی و عزت جامعه را در پی خواهد داشت.

 وی ادامه داد: از معلمان انتظار داریم که فرزندان ما را که آینده‌سازان این نظام و مملکت هستند به‌خوبی پرورش و تربیت دهند تا هم سربازان خوبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشند و هم باتوجه‌به هجمه‌های دشمن در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی، مدیران موفقی در این زمینه باشند.

 عضو هیئت‌علمی دانشگاه اهواز اظهار داشت: در کنار زحمات معلمان در تربیت نسل آینده بر کسی پوشیده نیست، سپاه هم با ایجاد کانون بسیج فرهنگیان به‌عنوان یک نهاد تأثیرگذار سعی می‌کند تا تعامل بسیار خوبی بین معلمان و بسیج در زمینه تربیت اخلاقی و معرفتی نسل آینده ایجاد کند.
 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از