حالت تاریک
دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403
کارخانه کاغذپارس؛

حمایت از کارگران زمینه‌ساز جهش تولید

کارگران کارخانه کاغذپارس طبیعت سلولز پس از اینکه بر سر مطالبات خود با کارفرما به توافق رسیدند، فعالیت شغلی خود را از سر گرفتند.


 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛مدتی بود کارگران کارخانه کاغذپارس هفت‌تپه، به نوع قرارداد خود اعتراض داشتند و تجمعات صنفی برگزار می‌کردند.

اعتصاب و تجمع کارگران کارخانه کاغذپارس طبیعت سلولز از روز اول اردیبهشت و پس از تعطیلی برخی از خطوط تولیدی و اخراج حدود ۱۰۰ کارگر آغاز شد.

اکثر مسئولان شهرستان شوش در دفاع از مطالبه کارگران کاغذ پارس و احقاق حق آن‌ها اهتمام ویژه ورزیدند و پیگیری این مسئله را به‌صورت خاص در دستور کار خود قرار دادند.

کارگران این کارخانه بیان کردند: روز پنج‌شنبه هفته گذشته؛ با مسئولان کارخانه جلسه‌ای برگزار کردیم که در نتیجه آن کارفرما با کنارگذاشتن پیمانکار، تأمین نیرو و عقد قرارداد سه‌ماهه به حقوق هریک از کارگران یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اضافه کرد.

به گفته آن‌ها، مطالبات ما کارگران؛ حذف پیمانکار، راه‌اندازی تمام خطوط تولید، رفع تبعیض، تأمین امنیت شغلی و نزدیک‌کردن حقوق کارگران کارخانه به دیگر شرکت‌های منطقه بود که کارفرما از چندین سال پیش وعده انجام آن را به کارگران می‌داد.

طبق اظهارات آن‌ها؛ کارگران برای راه‌اندازی این کارخانه که در شهرستان شوش واقع شده، زحمات بسیاری کشیده‌اند و طی سال‌های گذشته با نادیده رفتن مطالبات خود سعی در حفظ محل کار خود داشتن؛ لذا این درست نیست که کارفرمای این کارخانه به مشکلات و پرداخت مطالبات آن‌ها بی‌توجه باشد.

کارگران تصریح کردند: خواسته ما وصول مطالباتی بود که از سال‌ها پیش پیگیر آن‌ها بودیم؛ بنابراین با برآوردن این مطالبات، به اعتراضات صنفی خود خاتمه داده و همه کارگران مشغول کار شدند.

کارگران در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» اظهار کردند: اختلافات سطحی درون این مجموعه ارتباطی با رسانه‌های بیگانه ندارد.

آن‌ها تصریح کردند: در سال جهش تولید، طبق منویات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی با افزایش ظرفیت تولید در حد توان به رونق اقتصادی کشور کمک خواهیم کرد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از