حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403
مدیرعامل آبفای خوزستان مطرح کرد:

آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی

آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: طرح‌های محرومیت‌زدایی انتقال و شبکه آبرسانی استان پیشرفت ۴۳ درصدی داشته است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی آبفای خوزستان؛ صابر علیدادی پیرامون آخرین وضعیت پیشرفت طرح‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان اظهار کرد: اکنون ۲۳ طرح در ۷۶۶ روستا و ۲۱ شهرستان استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی در حال اجرا بوده و نظارت دقیقی بر این موضوع اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم و توجه شخص رئیس جمهور به موضوع تأمین آب شرب روستاها افزود: تاکنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه آبرسانی در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی در خوزستان اجرا شده است.

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: همچنین احداث سه باب ایستگاه پمپاژ و پنج باب مخازن ذخیره بتنی به ظرفیت بیش از ۱۲ هزار مترمکعب، حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه آب شرب از دیگر اقدامات انجام شده در جهاد آبرسانی استان است.

علیدادی بیان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو در دولت مردمی، آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی است که برای انجام این طرح، استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در دستور کار قرار گرفته تا با تلاش یکدیگر تحول مثبتی در آبرسانی به روستاهای کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به اجرای آبرسانی به ۱۸۰ روستای استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی تصریح کرد: این اقدام با کمک قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی به‌عنوان معین در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی استان انجام شده است.

مدیرعامل آبفای خوزستان عنوان کرد: طرح جهاد آبرسانی در روستاهای استان به‌عنوان یکی از برنامه‌های بسیار مهم دولت سیزدهم با جدیت دنبال خواهد شد تا مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.

علیدادی اظهار داشت: طرح‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان در ۲۱ شهرستان، شادگان، اهواز، آبادان، شوشتر، هندیجان، رامشیر، امیدیه، خرمشهر، ماهشهر، اندیکا، اندیمشک، هفتکل، حمیدیه، شوش، کرخه، مسجدسلیمان، سوسنگرد، هویزه، بستان، بهبهان و ایذه در حال اجرا است.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، ۱۶ هزار روستا در مناطق محروم و کم‌برخوردار در طرح موسوم به «جهاد آبرسانی» به‌عنوان بزرگ‌ترین عملیات آبرسانی کشور قرار گرفته‌اند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از