حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
در گفتگو با رهیاب؛

آتش نشانان حافظان جان مردم

آتش نشانان حافظان جان مردم

نامشان آتش‌نشان و کارشان نجات در راه وطن است؛ قهرمانانی که هیچ سکویی مدال آفتخار و شجاعت به گردنشان نیاویخته، اما شجاعت شان زبان‌زد است.

به گزارش رهیاب، جنگ تحمیلی سال‌هاست تمام شده اما روحیه غیرت و شجاعت آن دلاورمردانی که با دفاع مقدس شان امنیت را به کشورهدیه دادند در این مرز و‌بوم منتقل شده است، گمنامانی که جان خود را به خطر می‌اندازند و کمتر مورد توجه مردم قرار دارند، افتخارآفرینانی که نامشان پس از حوادثی چون متروپل و یا آتش‌سوزی ها در ذهن مردم متبادر می شود.

نامشان آتش‌نشان و کارشان نجات در راه وطن است؛ قهرمانانی که هیچ سکویی مدال آفتخار و شجاعت به گردنشان نیاویخته، اما شجاعت شان زبان‌زد است.

مجاهدانی که وقتی دشمن به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند و در پی حمله مجدد هواپیما‌های دشمن در پالایشگاهی که مورد اصابت قرار می‌گیرد به شهادت رسیدند و موجب درخشش تقویم ایران اسلامی شدند و هفتم مهرماه را به نام خود کردند.

ابراهیم قنبری به خبرنگار رهیاب گفت: آتش نشانان زحمت‌کش و فداکار با عشق و با همه وجود در راه ایجاد آسایش و رفاه مردم کشورمان بی‌وقفه و شبانه‌روزی تلاش می‌کنند و در هنگام وقوع حوادث طبیعی و انسان ­ساز در خط مقدم امداد و نجات به آسیب دیدگان قرار دارند و از هیچ تلاش و کوششی در جهت دستیابی به این امر مهم فروگذار نیستند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود مدیریت شهری و روستایی به‌منظور انجام شایسته مسئولیت‌های خود در حوزه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی؛ تمهیدات لازم را برای ارتقای توان عملیاتی و امدادی، استانداردسازی خدمات و همچنین آموزش و جلب مشارکت‌های مردمی در راستای انجام وظایف و مسئولیت‌های تعیین‌شده،‌ اتخاذ کند، افزود: با توجه نقش مهم و خطیر‌ی که آتشنشانان برعهده دارند، نیازمند ۹۰۰ نیروی امدادی دیگر هستیم، این درحالی است که۳۰۰ نیرو در ایستگاه‌های این سازمان در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به اینکه باوجود کمبود نیرو شهر‌هایی همچون ایذه، مسجدسلیمان و سوسنگرد را نیز پشتیبانی می‌کنیم، افزود: علاوه بر موارد یادشده، از مجموع ۸۶ خودروی موجود در سازمان آتش‌نشانی، عمر ۶۵ دستگاه از آن‌ها بیش از ۳۰ سال می‌رسد.

قنبری ادامه داد: براساس آخرین پایش انجام شده، سازمان آتش‌نشانی اهواز نیازمند ۱۸۰ خودرو و ساخت ۱۱ ایستگاه است و انتظار می‌رود همانگونه که شرکت‌ها و صنایع در مدرسه‌سازی و بیمارستان‌سازی و... ورود کرده‌اند، با توجه به اهمیت خدمات ایمنی و آتش‌نشانی ضرورت دارد در حوزه خرید تجهیزات آتش‌نشانی نیز وارد عمل شوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: آتش‌نشانی اهواز علاوه بر ارائه پیام شهروندی در یک تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش، از مهرماه پارسال تا ابتدای مهر امسال نکات ایمنی و امدادی را به ۴۶ هزار و ۵۳۰ دانش‌آموز آموزش داده است و ۱۰ هزار و ۷۷۷ نفر از کارمندان ادارات با حضور استادان برجسته کشوری نکات و اصولی ایمنی را فراگرفته‌اند.

 قنبری با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال ۳ هزار و ۹۵۲ حادثه در اهواز رخ داد و در مجموع با حضور به موقع آتش‌نشان ۷۹۶ نفر نجات یافتند، افزود: بیشترین علت حادثه در این مدت مربوط به انفجار ناشی از اتصال برق بود که عمدتاً ساعات ۱۸ تا ۲۰ و ۲۱ و ۳۰ دقیقه تا ۲۴ رخ داده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از