حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
امام‌جمعه دزفول:

آزادگان نماد صبر و مقاومت هستند

آزادگان نماد صبر و مقاومت هستند

امام‌جمعه دزفول گفت: اسرا در اسارت و سخت‌ترین شرایط پای مردانگی، محبت و عشق به ولایت و ارزش‌ها ماندند.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛حجت الاسلام مسعود بهرام پور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در حسینیه ثارالله این شهر افزود: اختلاف اعضای شورای شهر سال گذشته نیز وجود داشت که انتظار می‌رود هرچه سریعتر برطرف شود.

وی شورای شهر را فرصتی برای خدمت به مردم دانست و افزود: این فرصت توسط مردم به افراد داده شده است و هر دو گروه شورای شهر باید در روز قیامت جوابگوی تضییع حقوق مردم باشند.

امام‌جمعه دزفول با اشاره به وعده‌های شهرداری که در شرف اجرا هستند، گفت: جلوی تحقق این وعده‌ها با اختلاف اعضای شورای شهر گرفته می‌شود.

وی افزود: حرص برای گرفتن مسوولیت‌ها تهدید است.

خطیب جمعه دزفول با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: آزادگان اسوه و نمادی از صبر، مقاومت و مبارزه هستند.

وی افزود: اسرا در اسارت و سخت ترین شرایط پای مردانگی، محبت و عشق به ولایت و ارزش‌ها ماندند.

حجت‌الاسلام بهرام پور بیان کرد: ارتش‌های مقتدر در طول تاریخ هنگام اسارت، شکستند ولی اسرای ما به رغم شکنجه‌های فراوان مقتدرانه پای ارزش‌ها ماندند.

وی ادامه داد: دشمن روز بازگشت آزادگان، نفس راحتی کشید چراکه نتوانست استیصال اسرای ما را ببیند و از این موضوع عذاب می‌کشید.

مساجد باید احیا شوند

امام جمعه دزفول دلیل ایمان محکم اسرا را مسجدی بودن آنها دانست و اظهارکرد: امید است متولیان، مساجد را در تراز قرار دهند و دستورالعمل‌های رهبر معظم انقلاب اجرایی کنند.

وی با اشاره به اهمیت مساجد افزود: مسجد صرفا محل نماز خواندن نیست بلکه باید نسل آینده را تربیت کند.

حجت الاسلام بهرام پور گفت: اگر مساجد حمایت شوند در جنگ نرم پیروز می‌شویم و جامعه نجات می‌یابد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی هیات امنای مساجد افزود: برنامه مسجد باید دست امامت جماعت باشد و حفظ مسجد وظیفه هیات امنا است.

امام جمعه دزفول گفت: نباید اجازه دهیم مساجد مهجور شوند بلکه مسجد باید به کانونی برای حل مشکلات جامعه تبدیل شود.

وی افزود: مرکز رسیدگی به امور مساجد حسب دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل می‌شود تا مساجد اصلاح شوند و به کارکرد اصلی یعنی سنگر بودن، برگردند.

سرورهای فضای مجازی بومی سازی شوند

امام جمعه دزفول با اشاره به روز بین المللی فضای مجازی و روز پزشک گفت: انتقادهای زیادی درخصوص فضای مجازی وجود دارد و این فضا، آسیب زیادی به کشور وارد می‌کند و باید اصلاح شود.

وی افزود: سرورها باید بومی سازی شوند و در این زمینه از دشمن بی‌نیاز شویم تا دشمن فرصت سواستفاده از این اسلحه بسیار خطرناک را نداشته باشد.

حجت الاسلام بهرام پور گفت: انتظار می‌رود مسوولان بعد از نماز جمعه مشکلات و دغدغه‌های نمازگزاران را بشنوند و برای رفع آنها اقدام کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از