حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
نماینده مردم اهواز در گفتگو با رهیاب :

آقای شهردار،اعتبارات آلایندگی چندهزارمیلیاردی اهواز،کجا هزینه شد؟

آقای شهردار،اعتبارات آلایندگی چندهزارمیلیاردی اهواز،کجا هزینه شد؟

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: حامیان شهردار اهواز حق ندارند جهت عقب‌نشینی نمایندگان مجلس از مواضع انتقادی‌ نسبت به عملکرد شهردار، به ما برچسب تقابل سیاسی و انتخاباتی بزنند.

سیدکریم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار «شبکه اطلاع رسانی رهیاب»؛ در خصوص آبگرفتگی معابر شهری اهواز و کارنامه ضعیف شهرداری در دفع آبهای سطحی، اظهار کرد: جمع‌آوری آب‌های سطحی از وظایف شهرداری است، در هنگام بارندگی بخشی از آبگرفتگی‌ها طبیعی و امکان دارد در هر مکانی رخ دهد، اما با وجود پیش‌بینی‌ بارندگی و اعلام آمادگی مسئولین شهری،رقم خوردن چنین شرایطی و از آن بدتر در کمیت و کیفیت عملکرد شهرداری اهواز در دفع آب‌های سطحی معابر به منظور رفاه حال شهروندان،جای بحث است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: قبلاً بحث فقدان بودجه و اعتبارات بهانه برخی مسئولین شهری بود، که بنده به عنوان نماینده وظیفه داشتم از بودجه عمومی کشور، عوارض نفت، دولت و... برای حوزه انتخابیه خودم بودجه پیگیری کنم که به تعهدمان در پیگیری عمل کردیم، اما اجرا و تبدیل بودجه به عمران و آبادی شهر دیگر وظیفه نمایندگان نیست.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه، اکنون دو سال از حضور آقایان در مسند شهرداری و تزریق بودجه‌ قابل‌ توجه دولت به بدنه شهرداری‌ها می‌گذرد و وقت آن رسیده مسئولین شهری در مقام شفاف‌سازی عملکردشان به مردم پاسخ دهند، گفت: شهرداری اهواز، چندهزارمیلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی، کمک‌های دولت به شهرداری‌ها و همچنین دریافت عوارض از شهروندان، را کجا هزینه کردند که امروز در یک بارندگی کوتاه چنین شرایط تاسف باری در شهر بوجود آمد.

حسینی افزود: این مایه شرمساری است که نمایندگان استان‌های دیگر از ما می‌پرسند، مدیران در استان خوزستان چگونه عمل می‌کنند که با وجود تزریق اعتبار چندهزارمیلیاردی دولت، مشکل آبگرفتگی معابر خوزستان حل نشده است؟

نماینده مردم اهواز در مجلس، خاطرنشان کرد: شهرداری و شرکت آب و فاضلاب مبالغ نقدی بالایی از دولت دریافت کردند اما به نظر می‌رسد جمع‌آوری آب‌های سطحی جزو اولویت‌های آن‌ها نبوده است.

حسینی با اشاره به اینکه در ۶ ماه گذشته طی مصاحبه‌ای از شهردار اهواز درخواست کردم در خصوص نحوه هزینه‌کرد عوارض آلایندگی به ما گزارش بدهد اما پاسخی به مطالبه مان نداد، ادامه داد: البته روند عدم پاسخگویی شهردار اهواز ، فقط محدود به نمایندگان نیست، زیرا استاندار خوزستان نیز در گزارشی عنوان کرد تنها شهرداری که گزارشی از عوارض آلایندگی و پروژه‌هایش به ما ارائه نداده، شهرداری اهواز است.

نماینده مردم اهواز در مجلس، افزود: مردم احتمالا شنیده‌اند، شهردار در راستای فشار رسانه ها در پاسخی کلی، به هزینه‌کرد اعتبارات حق آلایندگی به تکمیل پروژه تقاطع غیرهمسطح دانشگاه شهید چمران اهواز اشاره کرده است، حال ما بعنوان نماینده مردم سوال می‌کنیم، مگر شهرداری به منظور پرداخت هزینه این پروژه با زمین‌های مازادی که داشت با مجری و پیمانکار تهاتر نکرد؟ اصلاً برای تکمیل پروژه تقاطع غیرهمسطح دانشگاه قرار نبود شهرداری منتظر عوارض آلایندگی باشد.

حسینی در ادامه با گلایه از رویکرد غیرحرفه‌ای، حامیان شهردار در مقابل تذکرات نمایندگان مردم اهواز، گفت: براساس قانون وظیفه نمایندگان مردم در مجلس، تذکر و پیگیری است و؛ وظیفه مسئولین شهری پاسخگویی به ما است، اما متاسفانه شاهد هستیم، حامیان شهردار در رویکردی غیرمنطقی جهت عقب‌نشینی نمایندگان مجلس از مواضع انتقادی‌ نسبت به عملکرد ضعیف شهرداری اهواز، از طریق تریبون‌ رسانه‌ها و فضای‌مجازی به ما برچسب تقابل سیاسی و انتخاباتی می‌زنند.

وی با اشاره به نقش پیمانکاران تبلیغاتی طرف قرارداد معاونت فرهنگی شهرداری، خواستار بررسی پیمانکاران معاونت مذکور، توسط نهادهای نظارتی مربوطه شد و گفت: برخی آقایان پروژه‌های معاونت فرهنگی شهر را به پیمانکاران خاص می‌دهند تا در بزنگاه‌ها با جریان رسانه‌ای در دفاع از شهردار ضعیف، کاملا جهت دار سروصدا کنند و انتقادات ما را به مسائل سیاسی ربط دهند.

حسینی با اشاره به عدم پاسخگویی و انتقادپذیری شهرداری اهواز، در مقابل گلایه‌های مردم نیز، افزود: متاسفانه آقایان در مقابل سوالات استاندار خوزستان پاسخگو نیستند، فعالین رسانه‌ای منتقد به عملکرد‌شان در مدیریت شهری را نیز متهم به مسموم کردن فضا علیه خدمات شهرداری می‌کنند، چگونه است که شهردار و حامیان وی، نه پاسخ افکار عمومی را می‌دهند و نه انتقادی را می‌پذیرند؟

نماینده مردم اهواز با ابراز تاسف از مدیریت بسیار ضعیف شهرداری اهواز، گفت: مشکلات بوجود آمده برای شهروندان زندگی مردم را فلج کرده و منجر به خسارت‌های مالی و روحی برای آنان شده، تعطیلی مدارس نمونه‌ای از خسارت شهرداری‌ اهواز به سیستم آموزشی بود، که حاصل عدم کارکرد مطلوب شهرداری اهواز است.

حسینی با تاکید بر این که، اکنون زمان ارائه کارنامه شهردار و تیم معاونین اصفهانی همراهش است، افزود : اگر بحث نظارت نمایندگان است ما نظارت خودمان را انجام داده‌ایم، اما شهرداری اهواز حاضر نیست عملکرد خود را شفاف سازی کند. لذا باتوجه به اینکه تمامی شهرداران خوزستان گزارش هزینه کرد بودجه ارائه دادند ، لازم است دستگاه قضا به عدم گزارش‌دهی شهرداری اهواز در رابطه با شفاف سازی بودجه و اعتبارات آلایندگی ورود کند.

وی گفت: وزارت کشور باید در بحث وضعیت پیش آمده و عملکرد ضعیف شهرداری اهواز ورود کند، آیا زمان پاسخگویی شهرداری به مردم اهواز نرسیده که مردم بدانند در حالی که مشکلات اصلی شهرشان من‌جمله آسفالت خیابان‌ها و جمع‌آوری آب‌های سطحی روی زمین مانده، بودجه قابل‌توجه دولت، کجا هزینه شده است؟ این نه تنها مطالبه مردم، بلکه مطالبه تمامی نهادها و دستگاه‌های نظارتی به ویژه دستگاه قضا است.

پایان پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از