حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس سازمان آتش‌نشانی خبر داد:

آماده‌باش آتش‌نشانان در مناطق پرخطر اهواز

آماده‌باش آتش‌نشانان در مناطق پرخطر اهواز

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ۱۹۰ نیروی آتش‌نشان آمادگی ارائه خدمات به همشهریان را داریم.

به گزارش خبرگزاری شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی آتش‌نشانی؛ ابراهیم قنبری با اشاره به آماده‌‌باش کامل نیروهای آتش‌نشانی در شب چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: به‌منظور پوشش حوادث احتمالی چهارشنبه‌سوری، نیروهایی که در شیفت کاری نبودند نیز فراخوان شده‌اند و به کلیه نیروهای اداری و ستادی اعلام آماده‌باش شده است.

 وی افزود: با ۱۹۰ نیروی آتش‌نشان آمادگی ارائه خدمات به همشهریان را داریم، اما امیدواریم با آموزش‌هایی که به بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز ارائه شده و اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده، چهارشنبه‌سوری آرام و بدون حادثه‌ای را پشت سر بگذاریم.

 رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: باتوجه‌به تجربیات حوادث سال گذشته، از ساعت ۱۷ امروز نیروها و خودروهای آتش‌نشانی در مناطق پرخطر با احتمال بیشتر وقوع حادثه مانند زیتون کارمندی، زیتون کارگری، منبع آب، حصیرآباد، شهرک آغاجاری، گلستان، باهنر، نادری و کیان پارس مستقر می‌شوند.

 وی بیان کرد: توصیه می‌شود از حمل و استفاده مواد محترقه غیرمتعارف که خاصیت انفجاری دارند جدا خودداری شود. همچنین از روشن‌کردن آتش در کنار پایه‌های چراغ‌برق، درختان، فضای سبز و مزارع و ریختن مایعات آتش‌زا مانند نفت و بنزین، گازوئیل و الکل روی آتش جدا پرهیز شود. از حمل، نگهداری و انبارکردن هرگونه مواد منفجره در منازل نیز خودداری شود.

 قنبری گفت: باید از فروش و توزیع هر گونه مواد منفجره در جامعه به دلیل نقص ایمنی جمعی خودداری شود. از مسدود کردن عرض خیابان نیز جدا خودداری شود تا خودروهای امدادی مانند آتش‌نشانی و اورژانس بتوانند به حادثه دیدگان خدمات ارائه دهند.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از