حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس ستاد عتبات‌عالیات خوزستان مطرح کرد:

آمادگی کامل خوزستان برای میزبانی زائران حسینی

آمادگی کامل خوزستان برای میزبانی زائران حسینی

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات خوزستان گفت: تمام تلاش ما این است که وظیفه خدمت‌رسانی به زائران را به نحو احسن انجام داده و خادم خوبی برای زوار باشیم تا به‌هیچ‌عنوان دغدغه اسکان، استراحت و تغذیه را نداشته باشند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: اربعین حسینی (ع) در استان خوزستان و نظام مقدس به جمهوری اسلامی یک رسالت دینی است که نماد وحدت و برادری و بر مبنای همبستگی و همدلی مردمی است.

وی مراسم اربعین را فرصتی برای تقویت وحدت مردم دانست و افزود: در این ایام نه‌تنها همه اقشار، طوایف و قبایل استان خوزستان بلکه مردم شریف جای‌جای ایران عزیز خادم زائران حسینی می‌شوند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات خوزستان ویژگی‌های کم‌نظیر اربعین را برشمرد و گفت: اربعین نماد عزت، اقتدار و عظمت شیعه است و حضور مردم در راهپیمایی اربعین حرکتی بازدارنده و خنثی‌کننده تمام توطئه‌های دشمن است.

موسوی هماهنگی و همکاری مردم، مسئولان و خیرین را در اجرای مطلوب مراسم اربعین اثرگذار دانست و بیان داد: ارکان دولت جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت و امکانات خود اهتمام لازم در جهت تقویت امنیت، بهداشت و درمان، زیرساخت‌ها، ارتباطات و سایر خدمات را انجام می‌دهند و پشتیبانی کامل دارند.

 وی با اشاره به اینکه نزدیک به یک هزار موکب در ایام اربعین در استان خوزستان برپا می‌شود، ادامه داد: خیرین استان با کمک‌ها و پوشش مالی مواکب در خدمات‌رسانی هرچه بهتر به زائران و میزبانی ویژه از آنان نقش بسیار مؤثری دارند و هر ساله در این حوزه سنگ تمام کار می‌شود.

 رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات خوزستان با اشاره به نقش ویژه موکب‌داران در این حوزه عنوان کرد: مردم خوزستان با نزدیک شدن به این ایام برای ورود زائران لحظه‌شماری می‌کنند و خادمی زوار را افتخاری بزرگ برای خود می‌دانند.

 موسوی بیان کرد: زائران حسینی از ورودی استان خوزستان مورد استقبال و میزبانی مردم و موکب‌داران استان قرار گرفته و تمام خدمات مورد نیاز از پذیرایی، اسکان و راهنمایی‌های لازم را در اختیار آنان قرار خواهد داد.

 وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی که صورت گرفته است، بیان کرد: اسکان استانی تمام زائران ایرانی و اتباع به طور منظم از ورودی استان خوزستان تا مرزهای خروجی و شهرهای بین راهی کاملاً پیش‌بینی شده و تمام حسینیه‌ها، اردوگاه‌های بسیج و مضیف‌ها در اختیار عتبات بوده و هماهنگی‌های لازم انجام‌گرفته است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات خوزستان با اشاره به اسکان مرزی ادامه داد: مواکب مرزی دارای ظرفیت اسکان بوده به‌ویژه مرز چذابه که نیروهای مردمی یک شهرک معنوی با پشتیبانی و حمایت دولت ساخته‌اند.

 موسوی با بیان اینکه هر سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام در مواکب تدارک دیده شده است و سعی بر این است که غذاهای باکیفیت و متنوع در اختیار زائران قرار بگیرد، گفت: تنوع غذایی در دو پایانه مرزی بسیار زیاد است به‌طوری که تقریباً ۲۰۰ نوع ناهار، ۲۰۰ نوع شام و ۳۰۰ نوع صبحانه در نظر گرفته شده است.

 وی با اشاره به گرمای بسیار زیاد هوا و شرایط خاص امسال بیان کرد: استقرا مواکب از ۲۵ محرم آغاز شده و زمان شروع به فعالیت و ارائه خدمات به زوار از ابتدای ماه صفر تا ۲۵ همان ماه خواهد بود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات خوزستان اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که وظیفه خدمت‌رسانی به زائران را به نحو احسن انجام داده و خادم خوبی برای زوار باشیم تا به‌هیچ‌عنوان دغدغه اسکان، استراحت و تغذیه را نداشته باشند.

موسوی اربعین سال ۱۴۰۳ را متفاوت از سال‌های قبل برشمرد و عنوان کرد: گرمای هوای امسال بسیار بالاست و ممکن است به بیش‌از ۵۰ درجه برسد؛ لذا باتوجه‌به امکان بروز گرمازدگی برای زائران، در حوزه سلامت تمهیدات لازم اندیشیده شده و آمادگی کامل صورت گرفته است.

 وی ادامه داد: تأکید بسیار زیادی بر مسئله تأمین آب آشامیدنی، یخ و سایبان داشتیم و اولویت اصلی ما در ایام اربعین ارائه شبانه‌روزی آب خنک به زائران است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات‌عالیات خوزستان بیان کرد: مسئله اربعین یک حرکت ارزشی است و باید بعد معنوی و فرهنگی آن مورد توجه خاص موکب‌داران قرار بگیرد و در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت بگیرد.

 موسوی افزود: یکی از اقدامات ویژه امسال از سوی سازمان عتبات‌عالیات برپایی کلاس‌های آموزشی ویژه موکب‌داران بود که پس از آن اجرای برنامه افتتاحیه را در مرزهای شلمچه و چذابه خواهیم داشت.

 وی نیازمندی‌های مرزها را در ایام اربعین برشمرد و گفت: از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم که نذر آب و یخ کنند و با اهدای نذورات خود در خدمت‌رسانی به زائران سهیم شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از