حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
استاندار خوزستان مطرح کرد:

آمادگی کشور ایران و عراق برای میزبانی زائران

آمادگی کشور ایران و عراق برای میزبانی زائران

استاندار خوزستان گفت: دو کشور ایران و عراق در برپایی اربعین باشکوه و متفاوت امسال آمادگی کامل را در امنیت، حمل‌ونقل، پزشکی، تغذیه، اسکان، آب و برق و همه مواردی که امکان فراهم راحتی برای زائران را داشته باشد، دارند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ علی‌اکبر حسینی محراب در نشست با استاندار میسان با بیان آمادگی کامل دو کشور ایران و عراق در برگزاری اربعین باشکوه اظهار کرد: طبق توافقاتی که دو دولت باهم داشتند و بعد ملاقات‌های دو وزیر کشور، ما را موظف کردند که در دو مرز بنشینیم و همه مسائلی که می‌تواند برای راحتی زائران اباعبدالله شکل بگیرد را باهم توافق کنیم. همان‌طور که می‌دانید مرز چذابه و شیب عراق و استان میسان محل عبور زائرین شبه‌قاره، افغانستان و اتباع مقیم ایران هستند. طبعاً این پیچیدگی را از مرزهای دیگر بیشتر می‌کند.

 وی در ادامه به لزوم هماهنگی دستگاه خدمت‌رسان در دو کشور افزود: نیاز به هماهنگی‌های امنیتی، حمل‌ونقل، پزشکی، تغذیه، اسکان، آب و برق و همه مواردی که امکان فراهم برای زائران دارد را موردبحث قرار دادیم. دوستان آمادگی کامل دارند. همان‌طور که در آن طرف مرز همه موارد را برای راحتی زائران در نظر گرفتیم. دوستان ما هم از نقطه صفر تا العماره که دیدیم همه امکانات و موکب‌ها، پلیس، ارتش و حشدالشعبی برای تأمین امنیت مستقر شدند. وزارت‌خانه‌های مربوط و حمل‌ونقل هم امکانات خوبی را فراهم کردند. .

 استاندار خوزستان در پایان با اشاره به پیک حضور زائرین در روزهای آینده گفت: ما از چهارشنبه‌شب ازدحام بیشتر از حد را داریم که شاید بتوان گفت بالاترین پیک دوران سفر اربعین خواهد بود و بعد پیک رفت‌وبرگشت است که امیدواریم به تمهیداتی که دوستانمان در نظر گرفتند و بسیج امکانات حشدالشعبی، ارتش و سایر دستگاه‌های دولتی که به کمک بخش خصوصی آمدند جهت حمل‌ونقل مشکل ماندگاری در مرز نداشته باشیم.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از